Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Volkswageny za 10 lat tylko na prąd, ale tylko w Europie

Volkswageny za 10 lat tylko na prąd, ale tylko w Europie

Od 2033 r. Volkswagen zamierza sprzedawać w Europie wyłącznie auta w pełni elektryczne – informuje Bloomberg. Krokiem do tego ma być wprowadzenie do oferty w ciągu najbliższych czterech lat 10 nowych modeli elektrycznych.

Niemiecki koncern zamierza produkować jedynie „elektryki” dwa lata przed wejściem w życie zakazu sprzedaży aut spalinowych w państwach należących do Unii Europejskiej. Spośród marek należących do koncernu Volkswagena, sam volkswagen nie będzie jednak prekursorem elektryfikacji portfolio. Jak informowaliśmy przed rokiem, już w 2026 r. wyłącznie elektryczne modele zamierza oferować bowiem Audi.

10 nowych modeli do 2026 r.

Obecnie w portfolio Volkswagena znajduje się pięć „elektryków”: id.3, id.4, id.5, id.buzz oraz e-up!. W najbliższych latach w salonach mają pojawić się kolejne modele. Do 2026 r. Volkswagen zamierza wprowadzić do oferty 10 nowych „elektryków”, w tym podstawowy, a co za tym idzie tańszy wariant w dwóch typach nadwozia (hatchback i crossover). Zgodnie z zapowiedzią Thomasa Schaefera, szefa Volkswagena, ma on kosztować poniżej 25 tys. euro (ok. 117,5 tys. zł wg kursu z 2 listopada 2022 r.).

Już w 2023 r. face lifting ma przejść obecnie podstawowy „elektryk” z Wolfsburga – id.3. Poprawione ma zostać przede wszystkim oprogramowanie — problemy, które opóźniły dostawy modelu do salonów i klientów, a które z kolei przyczyniły się pośrednio do zwolnienia dotychczasowego dyrektora generalnego koncernu Herberta Diessa.

1,5 % udziałów w rynku

Jak elektryczne volkswageny radzą sobie na rynku sprzedaży nowych aut w Europie? Zgodnie z danymi stowarzyszenia ACEA, w pierwszej połowie 2022 r. volkswagen id.4 był piątym najpopularniejszym autem elektrycznym w Europie (22,6 tys. zarejestrowanych pojazdów). W czołowej dwudziestce znalazł się jeszcze model id.3 (17,2 tys.). Dla porównania, najpopularniejsza tesla model y zanotowała 44,5 tys. sprzedanych egzemplarzy.

Patrząc na rejestracje nowych „elektryków” w Polsce, jakiegokolwiek volkswagena próżno było szukać w czołowej dwudziestce modeli. Sytuacja zmieniła się nieco w III kw. 2022 r. Jak bowiem wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, biorąc pod uwagę pierwsze trzy kwartały, na 18. miejscu uplasował się volskwagen id.5 (153 zarejestrowane egzemplarze). Cała marka miała z kolei jedynie 1,5 proc. udziałów w rynku sprzedaży nowych „elektryków” nad Wisłą.

Marki Tematy
Komentarze
Volkswageny za 10 lat tylko na prąd, ale tylko w Europie
Marcin Kaźmierczak
Podziel się