Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Volkswagen zmniejsza produkcję i zwalnia w kolejnej fabryce

Volkswagen zmniejsza produkcję i zwalnia w kolejnej fabryce

Shutterstock / Evannovostro

Po zakładzie w Emden, ograniczenie produkcji aut elektrycznych i zwolnienia części załogi dotkną fabrykę w położonym bliżej Polski Zwickau. Powodem jest niższy od produkcji popyt na „elektryki” Volkswagena – informuje „Rzeczpospolita”.

Zakład w Zwickau, gdzie Volkswagen produkuje m.in. swoje flagowe elektryczne modele: id.3 i id.4 i id.5 a rocznie z taśm produkcyjnych może zjeżdżać nawet 330 tys. aut, przejdzie wkrótce z trybu trzy- na dwuzmianowy. Volkswagen zwolni także 269 tymczasowych pracowników zatrudnionych w Zwickau.

Jak donosi „Rzeczpospolita” powołując się na niemiecki „Automobilwoche”, o przyszłości pozostałych zdecydują negocjacje zarządu ze związkowcami, które odbędą się w najbliższych miesiącach.

Zmiany czekają także część pracowników zakładu w Dreźnie, gdzie także produkowany jest elektryczny volkswagen id.3. Fabryka ma zmniejszyć produkcję, a 300 pracowników zostanie przeniesionych na inne stanowiska.

Nie pierwsze zwolnienia w Volkswagenie

W lipcu Volkswagen zmniejszył moce produkcyjne fabryki w położonym przy granicy z Holandią Emden. Ograniczenie produkcji dotknęło volkswagena id.4 oraz nowego sedana id.7. O tydzień wydłużona została także tradycyjna trzytygodniowa przerwa wakacyjna.

W sierpniu z kolei Volkswagen zwolnił 300 z 1500 tymczasowych pracowników fabryki w Emden.

Mniej kupujących niż aut

Zmniejszana produkcja i zwolnienia to efekt przede wszystkim mniejszego zapotrzebowania na auta elektryczne produkowane przez koncern z Wolfsburga. Jak wynika z danych serwisu marklines.com, w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2023 r. Volkswagen wyprodukował 97 tys. elektrycznych modeli: id.3, id.4, id.5, id.7 oraz id.buzz. W tym czasie zanotowano 73 tys. sprzedanych pojazdów. Oznacza to więc, że do klientów nie trafiło 24 tys. elektryków Volkswagena, czyli blisko 25 proc. całej produkcji.

Na zdecydowanie mniejszy od oczekiwanego popyt wpływać mają przede wszystkim zmniejszone i wstrzymane rządowe dotacje do aut elektrycznych w Niemczech, Francji i Szwecji, dokąd w głównej mierze trafiają „elektryki” produkowane przez Volkswagena. Klientów nie zachęcają także wygórowane ceny. Volkswagen wyraźnie odczuwa także konkurencję ze strony Tesli, która zdominowała rankingi popularności aut elektrycznych w Europie, ale i Polsce.

Marki Tematy
Komentarze
Volkswagen zmniejsza produkcję i zwalnia w kolejnej fabryce
Marcin Kaźmierczak
Podziel się