Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Nowi liderzy polskich salonów samochodowych. Najpopularniejsze nowe auta w Polsce [TOP 30]

Nowi liderzy polskich salonów samochodowych. Najpopularniejsze nowe auta w Polsce [TOP 30]

W pierwszym półroczu 2020 r. polscy klienci indywidualni zarejestrowali 56,4 tys. nowych samochodów – o jedną trzecią mniej niż przed rokiem. Ubiegłoroczny lider spadł z piedestału. Jakie modele w dobie pandemii koronawirusa cieszyły się największą popularnością wśród przysłowiowych Kowalskich?

Toyoty na czele

Jak wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 r. polscy klienci indywidualni najchętniej kupowali nowe toyoty yaris. W bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców „Kowalscy” zarejestrowali 3644 egzemplarzy tego modelu. Yaris wyraźnie wyprzedziła inny, większy model rodem z Japonii – corollę (2348 egzemplarzy) i ubiegłorocznego lidera – dacię duster (2226 egzemplarzy).

Sprzedaż nowych aut wśród polskich klientów indywidualnych w pierwszym półroczu 2020 r.

Lp. Model Liczba zarejestrowanych egzemplarzy
1. toyota yaris 3644
2. toyota corolla 2348
3. dacia duster 2243
4. skoda fabia 1848
5. fiat tipo 1660
6. toyota rav4 1600
7. hyundai tucson 1495
8. skoda octavia 1411
9. toyota aygo 1326
10. skoda kamiq 1292
11. toyota c-hr 1239
12. kia sportage 1208
13. hyundai i20 1107
14. kia stonic 1087
15. renault clio 1002
16. dacia sandero 938
17. kia rio 839
18. nissan qashqai 780
19. skoda karoq 772
20. renault captur 735
21. skoda scala 734
22. opel corsa 702
23. volkswagen tiguan 680
24. mitsubishi asx 668
25. hyundai kona 622
26. opel crossland x 541
27. kia xceed 536
28. volkswagen golf 526
29. honda hr-v 516
30. volkswagen t-roc 514

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

W porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. z podium spadła skoda fabia (1848 egzemplarzy). W pierwszej dziesiątce znalazło się jeszcze miejsce dla fiata tipo (1660 egzemplarzy), hyundaia tucsona (1495 egzemplarzy), skody octavii (1411 egzemplarzy), toyoty aygo (1326 egzemplarzy) i skody kamiq (1292 egzemplarzy). Wyniki sprzedażowy powyżej tysiąca sztuk osiągnęło w sumie 15 modeli.

Nawet o 70 proc. mniej aut

Zdecydowana większość producentów osiągnęła w pierwszym półroczu 2020 r. słabsze wyniki w relacji do pierwszych sześciu miesięcy 2019 r. Spadek sprzedaży nowych aut wśród polskich klientów indywidualnych spowodowany pandemią koronawirusa najmocniej uderzył w Opla (-68,02 proc. r/r), Mazdę (-67,52 proc. r/r) i Forda (-64,61 proc. r/r). Pierwsze półrocze na plusie zakończyło jedynie Audi (+57,47 proc. r/r) i Mercedes-Benz (+5,59 proc. r/r).

Duster stracił najwięcej

W przypadku poszczególnych modeli największy spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. był udziałem dwóch modeli produkowanych przez Dacię – dustera (55,4 proc. r/r) i sandero (-49,1 proc. r/r).

Lepszy wynik sprzedażowy niż w pierwszym półroczu 2019 r. osiągnęła toyota rav4 (+50,9 proc. r/r). Jej udziałem był także największy skok w rankingu popularności – z 21. na 6. miejsce i zwycięstwo w kategorii SUV-ów.

Tematy
Komentarze
Nowi liderzy polskich salonów samochodowych. Najpopularniejsze nowe auta w Polsce [TOP 30]
Marcin Kaźmierczak
Podziel się