Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

„Elektryki” w Polsce rosną w siłę. Top 10 modeli w 2019 r.

„Elektryki” w Polsce rosną w siłę. Top 10 modeli w 2019 r.

W 2019 r. niemal podwoiła się liczba aut elektrycznych jeżdżących po polskich drogach. Liczby bezwzględne nie powalają jednak na kolana. W bazie CEPiK zarejestrowanych jest nieco ponad 10 tys. „elektryków”, zdecydowana większość przez firmy – wynika z danych IBRM Samar.

BMW na czele

Najczęściej wybieraną marką w tym segmencie w 2019 r. było BMW (2835 egzemplarzy), głównie za sprawą modelu i3, który stanowił blisko połowę sprzedaży (1314 egzemplarzy). Polacy chętnie kupowali także nissany (1325 egzemplarzy), ze zdecydowanym wskazaniem na model leaf (1188 egzemplarzy).

Rejestracje samochodów elektrycznych w Polsce w 2019 r. – ranking marek

Lp. Marka Liczba rejestracji
1. BMW 2835
2. Nissan 1325
3. Volvo 728
4. Mini 722
5. Mitsubishi 617
6. Tesla 594
7. Renault 522
8. Porsche 321
9. Kia 276
9. Fiat 276

Źródło: IBRM Samar

Na kolejnych miejscach z bardzo podobnymi wynikami uplasowały się Volvo i należące do BMW Mini – odpowiednio 728 i 722 egzemplarze).

Rejestracje samochodów elektrycznych w Polsce w 2019 r. – ranking modeli

Lp. Model Liczba rejestracji
1. bmw i3 1314
2. nissan leaf 1188
3. mini countryman 721
4. bmw 3 586
5. mitsubishi outlander 551
6. volvo xc90 415
7. tesla s 358
8. bmw 5 308
9. ford c-max 242
10. renault zoe 223

Źródło: IBRM Samar

Mniejszym powodzeniem cieszyła się z kolei Tesla (594 egzemplarze), która większość osiągniętego wyniku sprzedażowego zawdzięcza modelowi s (358 egzemplarzy).

Elektryki głównie w leasing

Według danych zebranych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, park „elektryków” w 2019 r. zwiększył się w Polsce o 4322 pojazdy. To 42,2 proc. całego segmentu. Polskie wydziały komunikacji wydały już w sumie 10 232 tablice rejestracyjne dla tego typu aut. Klasyczne auta elektryczne stanowią jednak mniej niż połowę (4984 egzemplarzy). Większość, 5247 pojazdów, to hybrydy typu plug-in. W Polsce zarejestrowano także jeden samochód napędzany wodorem.

Dynamiczny wzrost rejestracji aut elektrycznych to w głównej mierze zasługa firm, które zarejestrowały dwie trzecie „elektryków” jeżdżących po Polsce (6930 egzemplarzy). Wśród nich zdecydowaną większość (3468 pojazdów i 33,9 proc. udziałów w całym rynku „elektryków”) stanowią firmy leasingowe. Firmy zajmujące się wynajmem aut zarejestrowały dotąd 1164 samochody elektryczne, co stanowi 17,6 proc. udziałów w całym rynku.

Co trzeci „elektryk” z Mazowsza

Najwięcej samochodów napędzanych prądem elektrycznym zarejestrowano w woj. mazowieckim. Do rejestrów tamtejszych wydziałów komunikacji wpisano dotąd 3777 tego typu pojazdów (36,9 proc. udziałów w rynku). Powyżej 1000 „elektryków” zarejestrowano jeszcze w woj. małopolskim (1019 egzemplarzy). Najmniej tego typu aut jeździ po woj. opolskim (95 sztuk). To także jedyne województwo, w którym zarejestrowano dotąd mniej niż (100 „elektryków”).

Tematy
Komentarze
„Elektryki” w Polsce rosną w siłę. Top 10 modeli w 2019 r.
Marcin Kaźmierczak
Podziel się