mBank wprowadza do oferty nowy rachunek osobisty dla młodych klientów - eKonto m. Do 2020 roku chce pozyskać pół miliona klientów z segmentu wiekowego 18-24 lat. Nowej ofercie towarzyszy promocja, w ramach której bank będzie rozdawał 760 zł do wydania na telefon, prawo jazdy lub paliwo.
mBank uruchamia nowy segment bankowości, który zajmie się obsługą klientów w wieku od 18 do 24 lat. To właśnie ta grupa ze względu na obecny niż demograficzny jest dziś dla banku klientem strategicznym. W najbliższych latach na rynek będzie wchodziło coraz mniej młodych klientów i walka między bankami stanie się bardziej zażarta. mBank chce, by z jego oferty skorzystał co trzeci klient zakładający pierwsze konto. Ma ambicję, by do 2020 roku pozyskać pół miliona osób z tej grupy docelowej.
– Wiemy, że aby dalej skutecznie walczyć o tę grupę klientów, musimy ich lepiej rozumieć. Potrzeby młodych są inne niż klientów dojrzałych. Odmienne są też ich zainteresowania i sposób komunikacji. Dlatego robimy krok do przodu i przedstawiamy stworzoną od nowa ofertę, a także nowatorską komunikację ze świeżą wersją naszego logo – mówi Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.
ReklamaPodobnie jak inne segmenty biznesowe - detaliczny, firmowy czy private banking - segment bankowości dla młodzieży będzie miał odrębną kolorystykę. W tym przypadku utrzymaną w nowoczesnej neonowej stylistyce. Cały przekaz kierowany do tej grupy docelowej będzie utrzymany w krzykliwej i rzucającej się w oczy tonacji.
Nowe konto mBanku dla młodych
Osią nowego otwarcia będzie rachunek eKonto m. Rachunek wraz z kartą będzie bezpłatny, a wraz osiąganiem przez klienta określonego wieku, w ramach konta będą udostępniane dodatkowe bezpłatne usługi. I tak na przykład w wieku 13-20 lat klient nie będzie płacił za konto, kartę i bankomaty w kraju, ale płatne będą bankomaty na świecie, wpłaty w placówkach czy polecenia zapłaty.
Kiedy klient osiągnie wiek 21 lat i zmienią się jego potrzeby, dostanie możliwość korzystania z wpłat i wypłat w placówce za darmo oraz bezpłatne polecenia zapłaty. Po przekroczeniu 24 roku dojdą m.in. bankomaty na świecie. Usługi będą dodawane automatycznie po wejściu klienta w kolejny próg wiekowy.


Dotychczasowi klienci mBanku z tego segmentu (18-24 lat) będą mogli bezpłatnie zmienić ofertę na nowe konto.
Na początek bank przygotował promocję wykorzystującą mechanizm programu poleceń. Od 10 sierpnia co środę o godzinie 20.00 na stronie www.bralbym.pl (#bralbym) będą odbywały się tzw. Happy Hours. Klienci, którzy zarejestrują się w promocji, a następnie skutecznie polecą rachunek przynajmniej trzem osobom, otrzymają vouchery w wysokości 760 zł. Kwotę tę będzie można wydać na paliwo, prawo jazdy lub nowego smartfona. Liczba nagród w pierwszej turze promocji (do końca sierpnia) wyniesie 500 sztuk.
Wsparciem nowej oferty będzie kampania reklamowa. – Kampania opiera się na dychotomii albo–albo. Pokazujemy w niej rzeczywistość z mBankiem i bez mBanku – przez pryzmat możliwości, jakie daje korzystanie z bankowości. Mówimy przy tym językiem młodych, na przykład „albo na stopa z Januszem, albo mBank”. Pomysł i realizacja dostosowane są do tego, w jaki sposób i z jakich mediów korzystają młodzi – wyjaśnia Rafał Jakubowski, dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej mBanku.
Kampanię będą wspierać popularni vlogerzy, w tym pranksterzy, którzy są dla młodych liderami opinii: m.in. Jelenie Jaja, Sadam, Ravgor i Siostry Bukowskie. Bank zadbał także o niestandardowe działanie eventowe – w czterech miastach powstanie mural wykonany przez uznanego polskiego grafficiarza WIURa, a na Helu będzie można przejechać się sportowym Maserati w neonowych kolorach mBanku.