REKLAMA
ZAPISZ SIĘ

Zysk netto 11 bit studios w III kw. wyniósł 4,9 mln zł, zgodnie z oczekiwaniami

2022-11-17 18:16
publikacja
2022-11-17 18:16

Producent gier 11 bit studios wypracował w trzecim kwartale 2022 roku 4,88 mln zł zysku netto, o 19 proc. więcej niż przed rokiem - podała spółka w raporcie. Wynik spółki okazał się zgodny z oczekiwaniami, średnia prognoz analityków wynosiła 4,9 mln zł.

Zysk netto 11 bit studios w III kw. wyniósł 4,9 mln zł, zgodnie z oczekiwaniami
Zysk netto 11 bit studios w III kw. wyniósł 4,9 mln zł, zgodnie z oczekiwaniami
/ 11bit

Wynik EBITDA firmy w trzecim kwartale wyniósł 4,1 mln zł, w porównaniu do 5,0 mln zł oczekiwanych przez rynek.

Przychody wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem o ponad 2,9 proc., do 13,8 mln zł. Średnia prognoz analityków wskazywała na 13,9 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł 2,6 mln zł, wobec 3,3 mln zł konsensusu. EBIT spadł o 34,3 proc. rdr.

W okresie I-III kwartału roku spółka zanotowała 59,58 mln zł przychodów ze sprzedaży (21,1 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz wypracowała blisko 16 mln zł zysku operacyjnego (spadek o 13,2 proc.) i 19,97 mln zł zysku netto (wzrost o 14,8 proc. rdr).

Cytowany w komunikacie prasowym prezes 11 bit studios Przemysław Marszał, zwrócił uwagę, że istotny wpływ na zysk netto spółki miały przychody finansowe z posiadanych aktywów finansowych (aktualizacji ich wyceny, a także odsetek od lokat bankowych). Wyniosły one 7,86 mln zł wobec 1,59 mln zł rok wcześniej.

W okresie styczeń-wrzesień bieżącego roku 11 bit studios wygenerowało przeszło 36,79 mln zł środków pieniężnych z działalności operacyjnej a wartość aktywów finansowych na koniec września 2022 roku (gotówki i jej ekwiwalentów, instrumentów finansowych oraz należności handlowych i podatkowych) wynosiła 111,27 mln zł.

Prezes ocenił, że solidne osiągnięcia finansowe 11 bit studios za I-III kwartał 2022 roku to efekt skutecznej monetyzacji całego portfolio gier własnych, przede wszystkim „Frostpunka” i „This War of Mine” jak i z wydawnictwa.

Spółka podała, że skupia się na produkcji trzech gier własnych, czyli „Frostpunka 2”, „The Alters” (kampania marketingowa tego tytułu ruszyła w III kwartale) oraz „Projektu 8” (tytuł roboczy.

"Systematycznie zwiększamy zatrudnienie. Rozbudowujemy zespoły deweloperskie. Wzmacniamy działy business developmentu, wydawniczy i marketingu, żeby lepiej sprostać czekającym nas wyzwaniom związanym nie tylko z premierami gier" - powiedział Marszał.

Wyniki 11 bit studios w trzecim kwartale 2022 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników (dane w mln zł)
3Q2022 wyniki kons. różnica r/r q/q
Przychody 13,8 13,9 0% 2,9% -51%
EBITDA 4,1 5,0 -19% -30% -64%
EBIT 2,6 3,3 -23% -34% -73%
zysk netto j.d. 4,9 4,9 -1% 19,3% -57%
marża EBITDA 29,5% 36,1% -6,65 -13,65 -10,40
marża EBIT 18,7% 23,8% -5,09 -10,53 -15,86
marża netto 35,3% 35,6% -0,28 4,86 -5,05

(PAP Biznes)

seb/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Ranking kont firmowych z rachunkiem walutowym

Ranking kont firmowych z rachunkiem walutowym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki