Producent gier 11 bit studios wypracował w trzecim kwartale 2022 roku 4,88 mln zł zysku netto, o 19 proc. więcej niż przed rokiem - podała spółka w raporcie. Wynik spółki okazał się zgodny z oczekiwaniami, średnia prognoz analityków wynosiła 4,9 mln zł.


Wynik EBITDA firmy w trzecim kwartale wyniósł 4,1 mln zł, w porównaniu do 5,0 mln zł oczekiwanych przez rynek.
Przychody wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem o ponad 2,9 proc., do 13,8 mln zł. Średnia prognoz analityków wskazywała na 13,9 mln zł.
Zysk operacyjny wyniósł 2,6 mln zł, wobec 3,3 mln zł konsensusu. EBIT spadł o 34,3 proc. rdr.
W okresie I-III kwartału roku spółka zanotowała 59,58 mln zł przychodów ze sprzedaży (21,1 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz wypracowała blisko 16 mln zł zysku operacyjnego (spadek o 13,2 proc.) i 19,97 mln zł zysku netto (wzrost o 14,8 proc. rdr).
Cytowany w komunikacie prasowym prezes 11 bit studios Przemysław Marszał, zwrócił uwagę, że istotny wpływ na zysk netto spółki miały przychody finansowe z posiadanych aktywów finansowych (aktualizacji ich wyceny, a także odsetek od lokat bankowych). Wyniosły one 7,86 mln zł wobec 1,59 mln zł rok wcześniej.
W okresie styczeń-wrzesień bieżącego roku 11 bit studios wygenerowało przeszło 36,79 mln zł środków pieniężnych z działalności operacyjnej a wartość aktywów finansowych na koniec września 2022 roku (gotówki i jej ekwiwalentów, instrumentów finansowych oraz należności handlowych i podatkowych) wynosiła 111,27 mln zł.
Prezes ocenił, że solidne osiągnięcia finansowe 11 bit studios za I-III kwartał 2022 roku to efekt skutecznej monetyzacji całego portfolio gier własnych, przede wszystkim „Frostpunka” i „This War of Mine” jak i z wydawnictwa.
Spółka podała, że skupia się na produkcji trzech gier własnych, czyli „Frostpunka 2”, „The Alters” (kampania marketingowa tego tytułu ruszyła w III kwartale) oraz „Projektu 8” (tytuł roboczy.
"Systematycznie zwiększamy zatrudnienie. Rozbudowujemy zespoły deweloperskie. Wzmacniamy działy business developmentu, wydawniczy i marketingu, żeby lepiej sprostać czekającym nas wyzwaniom związanym nie tylko z premierami gier" - powiedział Marszał.
Wyniki 11 bit studios w trzecim kwartale 2022 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników (dane w mln zł) | |||||
---|---|---|---|---|---|
3Q2022 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q |
Przychody | 13,8 | 13,9 | 0% | 2,9% | -51% |
EBITDA | 4,1 | 5,0 | -19% | -30% | -64% |
EBIT | 2,6 | 3,3 | -23% | -34% | -73% |
zysk netto j.d. | 4,9 | 4,9 | -1% | 19,3% | -57% |
marża EBITDA | 29,5% | 36,1% | -6,65 | -13,65 | -10,40 |
marża EBIT | 18,7% | 23,8% | -5,09 | -10,53 | -15,86 |
marża netto | 35,3% | 35,6% | -0,28 | 4,86 | -5,05 |
(PAP Biznes)
seb/ gor/