REKLAMA

Zainwestuj w produkty regionalne

Barbara Sielicka2010-11-02 07:30
publikacja
2010-11-02 07:30
Bachor, Żymloki, Krepliki, Karminadle – to tylko niektóre z regionalnych potraw, których w Polsce jest cała masa. Warto więc pomyśleć nad ich wypromowaniem w świecie – jednocześnie można na tym także zarobić.

Z Unii Europejskiej można otrzymać dotacje na promowanie produktów regionalnych. Jest szereg konkursów, niektóre z nich odbywają się kilka razy w roku, dzięki którym przedsiębiorca może zdobyć fundusze na ten cel, a wszystko to w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych realizowanych w ramach poszczególnych województw.

- Przykładowo, województwo Łódzkie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, Działania III.2  oferuje konkurs na wsparcie marketingu i promocji produktów i marek regionalnych,  wsparcie do 70 % inwestycji netto dla mikro i małych przedsiębiorców z woj. Łódzkiego. W ramach tego działania dofinansowany jest także udział w targach w celu promocji produktów polskich przedsiębiorstw – mówi Sonia Leszkowicz-Baczyńska, konsultant ds. funduszy UE, ECDF.

Dotacje oferuje także województwo Warmińsko-Mazurskie w ramach Działania 1.3 Wsparcie wytwarzania i promocji produktów regionalnych. Zdobyte tu pieniądze można przeznaczyć na kreowanie produktów regionalnych, przygotowanie programów promocji markowych produktów lub uczestnictwo w targach, konferencjach, seminariach, czy wystawach. Warto dodać, że w ramach tego programu można otrzymać zwrot aż 85% kosztów inwestycji netto.

Bez pomocy nie pozostają również przedsiębiorcy z Województwa Kujawsko-Pomorskiego. - W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, Priorytetu  5: Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw, Działanie: 5.5 Promocja i rozwój markowych produktów, przedsiębiorcy dostają szansę na wsparcie promocji produktów regionalnych. Działanie ma służyć wzmocnieniu pozycji rynkowej przedsiębiorstw oraz utrwaleniu ich marek w obszarze rynku europejskiego. W konkursie można pozyskać do 100 tys. zł dla indywidualnego przedsiębiorcy w przypadku targów i wystaw, co stanowi dofinansowanie nawet do 70% kosztów netto inwestycji – wyjaśnia Sonia Baczyńska.

Jeszcze jednym działaniem, o którym warto wspomnieć jest krajowy konkurs 6.1 PO IG Paszport do eksportu, zakładający dofinansowanie na rozwój eksportu produktów innowacyjnych, bez wskazywania ich specyfiki. Pieniądze uzyskane z tego konkursu można przeznaczyć na udział w targach, misje gospodarcze, wyjazdy na spotkania biznesowe, usługi doradcze itp. Maksymalnie można uzyskać 200 tys. zł, co stanowi 50% dofinansowania kosztów kwalifikowanych w projekcie.

Barbara Sielicka
Bankier.pl
b.sielicka@bankier.pl
Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Dotacje unijne

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki