Żabka na 20-lecie swojej działalności przedstawiła nowe rozwiązania technologiczne, które już wkrótce planuje wprowadzić do swoich sklepów, "sklepów przyszłości". Partnerem odpowiedzialnym za technologie w tym przedsięwzięciu jest Miscrosoft.
Rewolucja technologiczna nie zaczęła się dzisiaj czy wczoraj. Każdy sektor oferujący usługi stara się wychodzić na przeciw oczekiwaniom klientów, by spełnić ich wymagania - łącznie ze sklepami spożywczymi. I tak na przykład Biedronka w zeszłym roku rozpoczęła testy kas samoobsługowych w swoich placówkach, a amerykański Amazon w styczniu tego roku otworzył swój pierwszy sklep bezkasowy i planuje kolejne takie miejsca.
Do tego grona planuje dołączyć teraz także Żabka, która zapowiada wprowadzenie do sklepów sztucznej inteligencji, kas samoobsługowych i aplikacji, która zasugeruje, które produkty są dla nas najlepiej dopasowane. I tak - w zależności od pogody - system zaproponuje nam napoje ciepłe lub chłodzące czy też - gdy w pobliżu rozgrywać będzie się mecz - zachęci do kupienia przekąsek.
- Informacje na witrynie będą się samoczynnie zmieniać, dopasowując do sytuacji i klienta dzięki systemowi wykorzystującemu mechanizmy sztucznej inteligencji, który w odpowiedni sposób interpretuje dane z różnych źródeł - na przykład o pogodzie, o porze dnia, o wydarzeniach w okolicy czy szczególnych datach - powiedział portalowi wirtualnemedia.pl Tomasz Blicharski, wiceprezes Żabka Polska, odpowiedzialny za technologie.
To jeszcze nie wszystkie nowości, które chce wprowadzić sieć. W sklepach znajdziemy też inteligentne półki, które za pomocą czujników rozpozna kupującego i poprzez analizowanie jego historii zakupowej w bazie dopasuje najbardziej odpowiedni produkt. W momencie, gdy klient podniesie wybrany produkt, na monitorze obok półki wyświetlą się informacji o dacie ważności, składzie czy kraju jego pochodzenia.
Oprócz tego, że nowe kasy będą samoobsługowe, dodatkowo nie trzeba będzie skanować wybranych produktów, ponieważ maszyna rozpozna je automatycznie.
Partnerem Żabki w tym przedsięwzięciu jest Microsoft, który odpowiada na budowę modelu, dobór rozwiązań, a także wybór partnerów czy zarządzanie całym procesem. Ponadto kontaktuje się ze start-upami i swoimi firmami partnerskimi, które dostarczają nowe technologie dostosowane do branży handlu.
- Nasza współpraca z firmą Microsoft to kolejny krok w stronę zwiększenia satysfakcji klientów, którzy cenią Żabkę za bliskość, dostępność i wygodę zakupów. Projekt „sklepu jutra” pokazuje, jak nowoczesne rozwiązania mogą realnie poprawić komfort codziennego życia - powiedział Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.
DU

























































