Koniec z wizytami w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych wyłącznie "po podpis" pracownika. Teraz świadczeniobiorcy mogą samodzielnie wygenerować elektroniczne potwierdzenie w PUE ZUS. Dokument nie wymaga podpisu pracownika i może być bezpośrednio przekazany instytucji, która go oczekuje.


Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozszerzył możliwość samodzielnego generowania elektronicznych potwierdzeń danych zgromadzonych w bazie PUE ZUS i ZUS. Do tej pory z usługi korzystać mogli wyłącznie ubezpieczeni i płatnicy składek. Z nowej opcji mogą już skorzystać także osoby pobierające świadczenie z ZUS.
Jaki dokument można wygenerować z PUE ZUE? "Na potwierdzeniu mogą znaleźć się informacje dotyczące m.in. prawa do emerytury, renty czy zasiłku oraz kwota pobieranego świadczenia. Można również uzyskać potwierdzenie, że nie pobiera się świadczenia we wskazanym okresie" - podaje Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Przeczytaj także
"Potwierdzenie danych świadczeniobiorcy to dokument elektroniczny podpisany za pomocą kwalifikowanej pieczęci elektronicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który nie wymaga już podpisu pracownika ZUS. Ma taką samą moc prawną, co zaświadczenia wystawiane na salach obsługi klientów" – podkreśla Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Świadczeniobiorcy, którzy potrzebują potwierdzenia pobierania środków z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych np. dla banku mogą teraz samodzielnie je przygotować. Jak wygenerować dokument w ZUS PUE? Zakład przygotował krótką instrukcję:

Jaką formę opodatkowania wybrać?
Własna działalność gospodarcza a podatki
Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!<BR>
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
- zalogować się do swojego konta na PUE ZUS,
- przejść do zakładki Ubezpieczony,
- z bocznego menu wybrać Potwierdzenia – emerytury i renty,
- wybrać Utwórz nowy,
- wskazać dane, które są Ci potrzebne na potwierdzeniu: prawo do świadczenia, kwotę świadczenia,
- zatwierdź swój wybór.
Przeczytaj także
Nowa opcja udostępniona na Platformie Usług Elektronicznych może zmniejszyć kolejki w stacjonarnych placówkach Zakładku Ubezpieczeń Społecznych.
DF