Z Onetu więcej, z WP bardziej zorientowani
Pozycjonowanie witryn w polskim Internecie zasadza się przede wszystkim na rejestracji stron w polskich wyszukiwarkach. Zdaniem przedstawicieli firm zajmującej się pozycjonowaniem liczy się w zasadzie Onet i Wirtualna Polska, chociaż w swojej ofercie proponują pozycjonowanie we wszystkich polskich wyszukiwarkach i portalach. Niekiedy sami klienci życzą sobie rejestracji w mniej popularnych serwisach wyszukiwawczych.
"Optymalizujemy strony naszych klientów przede wszystkim pod kątem zasobów wyszukiwawczych w Onecie" - mówi Bartłomiej Usydus z PolishSEO. - "Na drugim miejscu znajduje się Wirtualna Polska. Do naszego serwisu na przykład ok. 75% wejść następuje z Onetu, kilkanaście procent z WP. Pozostałe kilkanaście przypada na inne wyszukiwarki."
W witrynie PolishSEO daje się jednak zauważyć, że internauci "skaczący" z WP zadają precyzyjniejsze i lepiej sformułowane pytania, wskazujące na większe obeznanie z wyszukiwarkami. "Sądzę, że popularność Onetu powoduje, że większość początkujących internautów zaczyna właśnie od niego. To z kolei kształtuje profil użytkownika tego portalu" - diagnozuje Bartłomiej Usydus.
opr. Łukasz Dec