REKLAMA

XTB ocenia wpływ zmian regulacji CNMV w Hiszpanii na działalność operacyjną jako niewielki

2023-08-21 19:04
publikacja
2023-08-21 19:04

XTB ocenia wpływ zmian wytycznych CNMV, dotyczących działań marketingowych związanych z CFD na rynku hiszpańskim, na działalność operacyjną jako niewielki - poinformowało XTB w komunikacie. Spółka nie widzi znaczących zmian w tempie pozyskiwania klientów w regionie.

XTB ocenia wpływ zmian regulacji CNMV w Hiszpanii na działalność operacyjną jako niewielki
XTB ocenia wpływ zmian regulacji CNMV w Hiszpanii na działalność operacyjną jako niewielki
/ XTB

"Jako XTB wspieramy wszelkie działania lokalnych regulatorów, których celem jest ochrona praw i interesów inwestorów. Z naszego punktu widzenia, zmiany wytycznych CNMV (Comisión Nacional del Mercado de Valores) dotyczące zakazu reklam i wszelkich działań marketingowych związanych z CFD (contract for difference) na tamtejszym rynku pozwolą oczyścić lokalny rynek z nieuczciwych praktyk, które negatywnie wpływały na wizerunek całej branży" - napisano w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej XTB.

XTB poinformowało, że od niemal dwóch lat nie prowadzi działań reklamowych związanych z CFD w Hiszpanii, stąd wpływ nowej regulacji na działalność operacyjną XTB ocenia jako niewielki.

"W ostatnich latach nasze działania marketingowe na tym rynku skupiały się przede wszystkim na promocji oferty akcyjnej oraz działaniach edukacyjnych. W związku z wytycznymi CNMV dostosowaliśmy nasze strony internetowe, działania w mediach społecznościowych, zasady współpracy z partnerami oraz oferowane klientom metody płatności. Wszystkie te zmiany zostały już wprowadzone" - napisano.

XTB ocenia, że od momentu wprowadzenia wytycznych CNMV nie widzi znaczących zmian jeśli chodzi o tempo pozyskiwania nowych klientów w tym regionie.

"W naszej ocenie, długoterminowo regulacja ta przyczyni się do dalszego wzmocnienia pozycji rynkowej XTB w Hiszpanii również dlatego, że oferta produktowa naszej lokalnej konkurencji jest ograniczona. Już niedługo klienci z tego regionu będą mogli korzystać z naszego nowego – pasywnego produktu. Natomiast strategia marketingowa XTB na rynku hiszpańskim znacząco się nie zmieni. Na początku 2024 roku planujemy dużą kampanię reklamową związaną z naszym nowym konceptem komunikacji z klientami" - poinformowała spółka.

W poniedziałek kurs akcji XTB spadł o 8,7 proc. do 34,34 zł. Obroty sięgnęły blisko 44 mln zł.

doa/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki