REKLAMA

Wygoda wymaga inwestycji

Sławomir Stroński2013-08-13 13:19redaktor Bankier.pl
publikacja
2013-08-13 13:19
Można obruszać się na astronomiczne - jak na polskie warunki - koszty inwestycji. Można kwestionować jej zasadność przytaczając spore koszty i wątpliwe zyski. Można narzekać i wciąż marnować po kilka godzin w pociągu na przejazd z miasta do miasta.

Inwestycje prowadzone przy okazji projektu "Pendolino" to nie tylko zakup nowych składów, lecz modernizacja głównych szlaków, po których będą jeździły też "zwykłe" pociągi. 20 nowych pociągów to kropla w morzu potrzeb, jednak fakty są takie, że kolej w Polsce przez lata stała poza priorytetami inwestycyjnymi kolejnych rządów. Jeśli w kwestii autostrad zrobiliśmy spory krok wprzód, to w temacie kolei tkwimy głęboko w latach 70-tych.

Niewiele odcinków szlaków kolejowych dostosowanych jest do podwyższonych prędkości, a nawet te, które zostały zmodernizowane, nie są wykorzystywane w stu procentach. Powód jest błahy. Konstrukcje polskich składów, kursujących po torach, pochodzą z lat 70-tych i ich prędkość konstrukcyjna wynosi maksymalnie 125 km/h, co jest zdecydowanie poniżej współczesnych wymagań. Mamy ponad 2800 takich lokomotyw. Najmłodsze jednostki liczą prawie 20 lat. Czy ktoś sobie wyobraża komfortową jazdę 20-letnim samochodem?

Polska kolej, jeśli chce być konkurencyjna w stosunku do pozostałych środków transportu, musi inwestować. Przede wszystkim w szybkość połączeń, ale też w jakość - czyli w wygodę. Luksus kosztuje, niestety.


Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Kolej

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki