REKLAMA

Włoska firma Astaldi wygrała przetarg na odcinek zakopianki z tunelem

2016-02-29 14:57
publikacja
2016-02-29 14:57

Włoska firma Astaldi została wybrana na wykonawcę około 3-kilometrowego górskiego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą w Małopolsce wraz z ponad 2-kilometrowym tunelem. Zaproponowała ona najniższą cenę wynoszącą blisko 969 mln zł.

fot. / / YAY Foto

Jak poinformowała w poniedziałek Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GKKDiA), w finale przetargu na odcinek tunelowy "zakopianki" pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą znalazło się sześć firm i konsorcjów, z których połowa była z Włoch. Najniższą cenę zaproponowała firma Astaldi, opiewającą na blisko 969 mln zł, a najwyższą, czeski Metrostav - na ponad 1 mld zł.

Wszystkie firmy zadeklarowały, że wykonają inwestycję w 54 miesiące. W okres realizacji zadania wliczone są miesiące zimowe. Przedstawicielka GDDKiA zaznaczyła, że podpisanie umowy z wybranym wykonawcą będzie możliwe po upłynięciu czasu przewidzianego na ewentualne odwołania. Dokumentacja przetargowa musi jeszcze przejść kontrolę prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Zgodnie z założeniami zwycięzca przetargu będzie miał za zadanie wybudowanie odcinka tunelowego drogi klasy S długości ok. 3 km, w tym dwukomorowego tunelu o długości ponad 2 km. "Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości ponad 2 km każdy, w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego" - zaznaczyła rzeczniczka.

Według wcześniejszych zapowiedzi podpisanie umów z wykonawcami na wszystkie trzy odcinki S7 od Lubnia do Rabki przewidywane jest pod - koniec pierwszego kwartału tego roku.

Budowa górskiego odcinka "zakopianki" od Lubnia do Rabki została podzielona na trzy osobne przetargi.

Dla odcinka pomiędzy Skomielną Białą i Chabówką wybrano już wykonawcę. Została nim włoska firma Salini Impregilo, która kosztem 615 mln zł wybuduje dwujezdniową drogę ekspresową S7 o długości 6,1 km, a także m.in. dwa węzły drogowe "Skomielna Biała" i "Zabornia", 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady), w tym najdłuższy liczący 992 metry.

Kończy się przetarg na kolejny 7,6 km odcinek S7 między Lubniem i Naprawą. Oferty złożyło 12 wykonawców. Kontrakt będzie zakładał wybudowanie dwujezdniowej drogi klasy S, dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych "Lubień" i "Krzeczów" i 10 obiektów inżynierskich.

Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce. Będzie przebiegać od Gdańska do Rabki-Zdroju. Jej długość wyniesie ok. 720 km. Nową trasę w większości zlokalizowano w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.(PAP)

rgr/ dym/

Źródło:PAP
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (16)

dodaj komentarz
~StanRS
Makaroniarze wybudują "najtaniej", ale za to polaczki będą musieli odciążyć Włochy z "imigrantów" muzułmańskich.
Ciekawe, że makaroniarzom się opłaca, a polskim firmom nie. Niedługo będą może szwajcarskie firmy wybierać, bo w Szwajcarii, Norwegii czy Niemczech jak wiadomo są niższe płace, i nie trzeba płacić
Makaroniarze wybudują "najtaniej", ale za to polaczki będą musieli odciążyć Włochy z "imigrantów" muzułmańskich.
Ciekawe, że makaroniarzom się opłaca, a polskim firmom nie. Niedługo będą może szwajcarskie firmy wybierać, bo w Szwajcarii, Norwegii czy Niemczech jak wiadomo są niższe płace, i nie trzeba płacić 1200 złotych na ZUS.
~Edward
Skandal i prawdopodobnie korupcja! tak wielką inwestycję drogową każdy rząd na świecie liczącego się państwa zleciłby firmie pochodzącej ze swojego kraju, a nie obcym.
~solek10
Rany to 4,5 roku. Wolniej się już nie da?
~reichbank
Będzie to samo co z Covecem ?
~Kierowca
I bardzo dobrze. Włosi są specjalistami w takich inwestycjach.
~aaaaaa
W Polsce nie ma żadnej firmy specjalizującej się w budowaniu tuneli komunikacyjnych. Według Wikipedii w Polsce mamy około 4km tuneli drogowych. Całe szczęście, że nie wykonuje tego polska firma.
~jesh-krakow
ile wladze komisji przytulily by makaroniarze wygrali ?
~JA6969
A juz coś słyszałem że nie tylko niska cena będzie się liczyć ;(
~fg
Popieram, w zeszłym tygodniu jeden z ministrów (chyba ten co pozbawił kogoś życia) mówił że będzie wspierał polskie firmy i miejsca pracy w przetargach - no chyba że z ziemi włoskiej do Polski to co innego. Jak zwykle minister gada a kasa płynie na zachód.
~FranioMinor odpowiada ~fg
A ja to widziałem Włochy i tam prawie wszystkie drogi biegną w terenach górskich.
Ile polskich firm ostatnio wierciło tunele drogowe lub budowało w warunkach górskich?

Powiązane: Budowa dróg i autostrad

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki