REKLAMA

Wirtualna Polska planuje IPO. Z emisji nowych akcji chce pozyskać 80-100 mln zł

2015-03-30 08:36
publikacja
2015-03-30 08:36
WP.pl

Wirtualna Polska zamierza przeprowadzić IPO i wejść na rynek główny GPW. Oferta obejmuje emisję nowych akcji, z której spółka zamierza pozyskać 80-100 mln zł oraz sprzedaż części istniejących akcji, stanowiących do 23,5 proc. kapitału zakładowego - podała Wirtualna Polska w komunikacie prasowym.

(WP.pl)


"Wpływy z emisji nowych akcji spółka zamierza przeznaczyć na finansowanie nowych akwizycji realizowanych w ramach przyjętej strategii grupy oraz na spłatę zadłużenia z tytułu kredytów bankowych" - czytamy w komunikacie.

Oferta zostanie skierowana do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce.

Przeprowadzenie oferty planowane jest na drugi kwartał 2015 r. i będzie uzależnione od warunków rynkowych.

Istniejące akcje będzie sprzedawała spółka European Media Holding, kontrolowana przez fundusz Innova Capital i będącą większościowym akcjonariuszem spółki.

Globalnymi koordynatorami oraz zarządzającymi księgą popytu są Pekao Investment Banking oraz UniCredit Bank AG, oddział w Londynie. Rolę oferującego pełni Pekao Investment Banking, współprowadzącym księgę popytu jest Dom Maklerski PKO BP. Współmenedżerem oferty jest Dom Maklerski mBanku.

Wirtualna Polska Holding S.A. to właściciel platformy medialnej online, posiadający takie marki jak Wirtualna Polska, o2, Money.pl, Pudelek, BizTok, Kafeteria, Sportowe Fakty oraz Domodi i Homebook.

W 2014 r. przychody grupy ze sprzedaży pro forma (bez uwzględnienia przychodów ze sprzedaży barterowej) wyniosły 216,4 mln zł, z czego 93,3 proc. pochodziło ze sprzedaży produktów reklamowych. Skorygowana EBITDA grupy pro forma wyniosła w tym czasie 84,1 mln zł, natomiast skorygowany zysk przed opodatkowaniem pro forma sięgnął 38,4 mln zł. Skorygowana marża EBITDA pro forma wyniosła 38,8 proc.

Wirtualna Polska poinformowała, powołując się na dane Megapanel PBI/Gemius, że według stanu na koniec 2014 r. grupa notowała 4,1 mld odsłon, średni czas spędzany na portalu w przeliczeniu na użytkownika wynosił 6 godzin i 16 minut miesięcznie, a liczba realnych użytkowników sięgała 15,6 mln. (PAP)

jow/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~sztygar
"liczba realnych użytkowników sięgała 15,6 mln"
ha ha, ale kity wciskają, wliczają robaki internetowe, Chińczyków, a Polaków liczą po kilka razy jak im się ciasteczko nie zapisuje albo ip zmienia
ja tam od takiego ipo będę się trzymał z daleka, to już lepiej kghm kupić
~CYNK
juz mieli upadac a teraz ipo wydmucha

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki