Bankowy gigant oświadczył się posażnej pannie. Skusił go dostęp do pocztowych okienek i Bank Pocztowy - ujawnia "Puls Biznesu"

Źródło: PKO BP
Jak dowiedział się "Puls Biznesu", PKO BP negocjuje z Pocztą Polską zawarcie strategicznego aliansu, który zapewni mu dostęp do pocztowych okienek.
Sojusz zostanie zbudowany na podstawie dwóch filarów. Pierwszym jest podpisanie długoletniej umowy o współpracy w zakresie sprzedaży produktów bankowych w placówkach pocztowych pod marką Banku Pocztowego (BP). Drugim przejęcie przez PKO BP od poczty za około 240 mln zł 75 proc. udziałów w BP. Obecnie ma 25 proc. plus jedną akcję.
"Jesteśmy zainteresowani długoterminowym aliansem strategicznym z Pocztą Polską w zakresie sprzedaży usług finansowych. PKO BP złożył Poczcie Polskiej propozycję współpracy strategicznej i rozpoczęte zostały rozmowy" - twierdzi biuro prasowe banku.
Z informacji "Pulsu Biznesu" wynika, że sojusz obu podmiotów i zmiany właścicielskie w Banku Pocztowym popiera resort skarbu. Dla niego to idealne rozwiązanie problemu słabości kapitałowej BP. (PAP)
tpo/
Poczta Polska komentuje współpracę z PKO BP | |
Usługi finansowe są jednym z trzech kluczowych kierunków strategicznych rozwoju Poczty Polskiej na najbliższe lata. Korzystając z rozległej sieci sprzedaży produktów i doświadczeń Banku Pocztowego dynamicznie rozwijamy sprzedaż usług finansowych. Ma ona zrekompensować zmniejszające się przychody z tradycyjnych usług świadczonych przez Pocztę, co wynika z nieuchronnych zmian rynku i technologii. Bank Pocztowy na przestrzeni ostatnich 3 lat zanotował wzrost liczby Klientów o ponad 800 tys. i ma ich obecnie 1,2 mln. Chcemy, aby do końca 2015 r. obsługiwał 3 mln klientów. Bank osiąga coraz lepsze wyniki finansowe – zysk netto w 2011 r. był dwukrotnie wyższy od wyniku 2010 r. Informacja o zainteresowaniu PKO Banku Polskiego pogłębieniem współpracy z Bankiem Pocztowym potwierdza, iż głębokie zmiany przeprowadzane w Grupie Poczty Polskiej zwiększają wartość Grupy i są pozytywnie oceniane przez rynek. Zarząd Poczty Polskiej wnikliwie przeanalizuje różne warianty z perspektywy wzrostu wartości Grupy Poczty Polskiej, korzyści jej właściciela i pracowników. Pogłębionemu badaniu poddane będą skutki ewentualnej zmiany modelu dystrybucji usług bankowych w naszej Grupie, z uwzględnieniem wpływu na jej długoterminowe wyniki finansowe. Źródło: informacja prasowa |