Warszawa: w weekend zamknięcie ul. Górczewskiej i początek budowy metra na Woli

W weekend, 26-27 listopada zamknięta dla ruchu zostanie ul. Górczewska i rozpoczną się pierwsze prace związane z rozbudową II linii metra o nowe stacje na Woli. Autobusy i tramwaje będą kierowane na objazdy; na fragmencie ul. Górczewskiej powstanie parking dla prywatnych samochodów.

(fot. Agencja Wschod / FORUM)

W ramach rozbudowy centralnego odcinka II linii metra na Woli mają powstać trzy nowe stacje roboczo nazywane "Księcia Janusza", "Młynów" i "Płocka". Wybuduje je turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł. Wykonawca podpisał umowę z miastem pod koniec września br., na wybudowanie stacji ma 38 miesięcy. Wykonawca zacznie od budowy stacji "Księcia Janusza" i "Młynów", które będą zlokalizowane pod ulicą Górczewską.

Kierownik kontraktu firmy Gulermak Krzysztof Piasecki powiedział na środowej konferencji w stołecznym ratuszu, że wdrażanie organizacji ruchu na czas budowy stacji metra rozpocznie się o godz. 22 w najbliższy piątek. Całość prac związana z zamknięciem placów budowy zostanie zakończona do niedzieli do ok. godz. 20-22.

Ul. Górczewska będzie całkowicie nieprzejezdna od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Płockiej. Pomiędzy centrum handlowym Wola Park a ul. Deotymy będą jeździły tylko autobusy; nie będą mogły jednak wjeżdżać w ul. Górczewską z ulic Jana Olbrachta i Ciołka.

"Droga objazdowa (dla samochodów) przewidziana jest ciągiem ul. Powstańców Śląskich, po stronie zachodniej, ul. Połczyńska po stronie południowej i dalej rozwidleniem ul. Kasprzaka i ul. Wolską do al. Prymasa Tysiąclecia" - powiedział Piasecki.

Zarząd Transportu Miejskiego nie doszedł do porozumienia z CH Wola Park, aby na terenie centrum handlowego część miejsc parkingowych była dedykowana kierowcom, którzy chcą zostawić swoje samochody i przesiąść się do komunikacji zbiorowej. "Rozmowy z CH Wola Park odnośnie udostępnienia części parkingu zostały w tym momencie zawieszone, ponieważ dostaliśmy propozycję skorzystania z terenu, który obecnie jeszcze nie jest przystosowany do parkowania" - wyjaśnił rzecznik ZTM Igor Krajnow.

Zamiast tego miejsca parkingowe dla prywatnych samochodów zostaną wytyczone bezpośrednio na południowej jezdni ul. Górczewskiej. "Mniej więcej już od ul. Konarskiego aż do ul. Mrocznej, zostanie uruchomionych ok. 230 miejsc. Jeśli tych miejsc okaże się za mało, w każdej chwili będziemy mogli wrócić do rozmów z administracją centrum handlowego" - zapowiedział Krajnow.

Autobusy, które obecnie jadą z Nowego Bemowa oraz z osiedla Jelonki, zostaną skierowane na trasy objazdowe prowadzące ulicami: Elekcyjną, Kasprzaka i Prostą. Autobusy z rejonu ul. Redutowej i Jana Olbrachta zamiast ul. Górczewską, będą kursowały Redutową, Kasprzaka oraz Prostą.

Mieszkańcy Jelonek łatwiej dojadą do centrum i do metra dzięki wzmocnieniu linii autobusowych na ul. Połczyńskiej i Kasprzaka; więcej tramwajów będzie jeździło ul. Wolską - zapowiada miasto. Oprócz tego na ulicach Połczyńskiej, Kasprzaka i Prostej (do ronda Daszyńskiego) w obu kierunkach zostanie wytyczony buspas. Buspas powstanie również, w obu kierunkach, na ul. Towarowej - od ronda Daszyńskiego do al. Solidarności.

"Zmiany w komunikacji miejskiej będą wdrażane już od sobotniego poranka, jeśli chodzi o linie dzienne. Natomiast jeśli chodzi o linie, które nie kursują w weekend, jak np. linie ekspresowe, te zmiany wejdą w życie oczywiście od poniedziałku" - powiedział Krajnow.

Informacje o zmianach w kursowaniu komunikacji miejskiej będą dostępne na stronie www.ztm.waw.pl. Dodatkowo w pojazdach komunikacji miejskiej będą ulotki z mapkami objazdów, pomocą będą służyć informatorzy ZTM. Zarząd zaprasza również do punktu informacyjnego w zabytkowym autobusie Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie. Będzie on oczekiwał na przystanku Jana Olbrachta(w kierunku centrum) w czwartek w godz. 14-20 oraz w piątek w godz. 13-20.

Piasecki dodał, że już w sobotę rozpoczną się pierwsze prace związane z usuwaniem nawierzchni na terenie przyszłych stacji, a od poniedziałku mają zacząć się prace związane z przebudową sieci podziemnych.

Natomiast budowa stacji "Płocka" ma się zacząć w pierwszych kwartale 2017 r.

Według planów miasta do 2019 r. centralny odcinek II linii metra ma zostać rozbudowany o sześć stacji, to tzw. etap 3+3. Oprócz trzech stacji w kierunku zachodnim (na Woli) powstaną także trzy stacje z Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka, które wybuduje włoska firmą Astaldi za ponad 1 mld zł. Umowę na ten odcinek miasto podpisało już w marcu br.

Obie firmy - Gulermak i Astaldi - zostały wybrane pod koniec października 2015 r. (PAP)

kos/ par/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 5 ~StanRS

Turasy i makaroniarze. Gorzej już Buffetowa nie mogła wybrać. Te stacje będą "solidnie" zbudowane i oddane przed czasem;)).

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne