Spadek odwiedzalności sklepów w centrach handlowych w ostatni weekend 12-13 grudnia wyniósł średnio 48 proc., porównując do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Uśredniony spadek sprzedaży wyniósł 38 proc. rdr - poinformował w komunikacie prasowym Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług.


Jak podano, jednostkowe spadki odwiedzalności poszczególnych przedstawicieli ZPPHiU wynosiły nawet 68 proc.
"Biorąc pod uwagę okres szczytu przedświątecznych zakupów, dane te są zatrważające" - napisano w komunikacie.
W opinii zarządu ZPPHiU, ewentualne kolejne obostrzenia dotyczące handlu mogłyby przesądzić o upadku wielu przedsiębiorstw.
"Straty wywołane pierwszym i drugim zamknięciem centrów handlowych są nieodwracalne, ale jeszcze jest szansa na ratowanie sektora i setek tysięcy ludzi w nim zatrudnionych. Kluczowe jest zapewnienie konsumentom bezpieczeństwa i komfortu zakupów, by sytuacja mogła się powoli stabilizować" - napisano.
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzesza ponad 150 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 205 tysięcy pracowników. (PAP Biznes)
pel/ ana/




















































