
Pracownicy Kauflandu zrzeszeni w Wolnym Związku Zawodowym "Jedność Pracownicza żądają od pracodawcy podniesienia płac o 800 zł i przeprowadzają referendum strajkowe.
"Pracodawca nie da Ci wyższego wynagrodzenia, będzie kierował się badaniami i tym jak płacą inni, nawet wtedy gdy notuje ogromne zyski! Międzyzakładowa Organizacja Wolnego Związku Zawodowego „Jedność Pracownicza” jest w sporze zbiorowym z Zarządem Kauflandu, związek domaga się podniesienia Waszych wynagrodzeń o 800 zł. Aktualnie jesteśmy na etapie referendum strajkowego, które zostało zawieszone ze względu na trwającą pandemię COVID-19", podaje organizacja w poście na swojej stronie na Facebooku.
Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie biuro prasowe sieci. – Fundamentem naszej firmy są ludzie – pracownicy, którzy są naszą dumą i których starania zawsze doceniamy. Aby zagwarantować im atrakcyjne warunki pracy, każdego roku zlecamy niezależnej instytucji przegląd wynagrodzenia oraz świadczeń pozapłacowych oferowanych na rynku. Warunki finansowe, które proponujemy naszym pracownikom, są konkurencyjne i przekraczają średnią rynkową, a świadczenia pozapłacowe stanowią dużą wartość dodaną i odpowiadają różnym potrzebom. Jesteśmy przy tym otwarci na opinie osób zatrudnionych w naszej sieci, dlatego wszelkie decyzje konsultowane są m.in. z przedstawicielami związków zawodowych – komentuje w rozmowie z Bankier.pl przedstawicielka biura prasowego Kaufland Polska.
Dodatkowo pracownicy walczą o stały dodatek covidowy, który w marcu wyniósł 500 zł. Mimo sporego obciążenia pracą w sezonie przedświątecznym nie utrzymano takiej premii. Sieć wyjaśnia jednak, że inne środki zostaną przekazane zatrudnionym w formie bonu w wysokości 700 zł.
– Zgodnie z decyzją, którą podjęliśmy wspólnie, tegoroczne bony świąteczne zostaną zasilone dodatkową kwotą, w wyniku czego każda osoba zatrudniona w Kauflandzie otrzyma bon w wysokości do 700 zł. W marcu br. naszym pracownikom przyznaliśmy także specjalną premię w kwocie 500 zł za pracę w niecodziennym i trudnym dla nas wszystkich czasie. W obliczu aktualnej sytuacji epidemiologicznej zadbaliśmy także o bezpieczeństwo i komfort naszych pracowników, m.in. wyposażając ich we wszystkie niezbędne środki ochrony indywidualnej oraz uruchamiając specjalną infolinię, pod którą mogą bezpłatnie skorzystać z pomocy psychologa – czytamy w oświadczeniu dla Bankier.pl.
