Zostało niewiele czasu, aby przelać środki zgromadzone na rachunkach indywidualnych Volkswagen Banku. Zgodnie z zapowiedziami z sierpnia br., umowy kont osobistych prowadzonych w banku wygasną z dniem 30 listopada 2017 r. Klienci, którzy nie zdążą z przekazaniem swoich oszczędności na inne rachunki, będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Po tym terminie wymagane będzie wysłanie pisemnej dyspozycji.
Volkswagen Bank przypomina na swojej stronie internetowej o zbliżającym się terminie wygaśnięcia umów rachunków prowadzonych dla klientów indywidualnych. Dostęp do środków pozostawionych na kontach zostanie zablokowany od 30 listopada 2017 r. od godz. 20.00, jednak bank zachęca do przekazania środków na inne rachunki już dziś, tj. 29 listopada.


Blokady środków można również uniknąć, wybierając jedną z dwóch propozycji przedstawionych przez Volkswagen Bank. Można podać numer konta w innym banku, na który zostaną przekierowane środki pozostawione na rachunku po 30 listopada br. lub skorzystać z oferty eurobanku, z którym bank nawiązał współpracę. Dla klientów, którzy wybiorą drugą opcję, eurobank przygotował specjalną promocję oferującą lepsze warunki prowadzenia konta Active oraz preferencyjnie oprocentowaną lokatę kwartalną.
ReklamaPo tym czasie dysponowanie środkami zgromadzonymi na koncie będzie już znacznie utrudnione. Aby odzyskać dostęp do oszczędności pozostawionych na rachunku, konieczne będzie wysłanie pisemnej dyspozycji tradycyjną pocztą. Nie będzie możliwe skorzystanie z bankowości internetowej, ponieważ po wygaśnięciu umowy, klient straci dostęp do tego kanału.
O rezygnacji z oferty kont oraz lokat dedykowanych klientom indywidualnym pisaliśmy już na łamach Bankier.pl w sierpniu br., kiedy to bank poinformował klientów o planowanym połączeniu z Volkswagen Bank GmbH z siedzibą w Niemczech oraz o zmianie profilu działalności na polskim rynku. Od tego czasu działalność banku skoncentrowana została wyłącznie na rozwijaniu oferty dla przedsiębiorców, a z oferty zniknęły wspomniane produkty dla klientów indywidualnych. Do tej pory bank obsługiwał ok. 30 tys. klientów detalicznych.