Vercom liczy na dobrą końcówkę roku w związku z obserwowanymi pozytywnymi trendami m.in. w segmencie SME, ale również w obszarze największych klientów skupionych wokół usługi MessageFlow - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.


"Wyniki III kwartału są jeszcze lepsze od wyników II kwartału. (...) Marża brutto w III kwartale 2025 roku urosła o 18 proc. rok do roku i wyniosła 65 mln złotych. Skorygowana EBITDA wzrosła o 23 proc. rok do roku i wyniosła 35 mln złotych, a skorygowany zysk netto wyniósł 25 mln złotych i był wyższy o 29 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku" - powiedział na konferencji prasowej prezes Krzysztof Szyszka.
"Chciałem zwrócić uwagę na to, że w III kwartale odnotowaliśmy przyspieszenie tych dynamik w stosunku do poprzednich kwartałów. Z naszej wewnętrznej perspektywy było to dość przewidywalne - natomiast myślę, że (...) to jest jasny sygnał, że udaje nam się skutecznie realizować nasze zapowiedzi" - dodał.
Wskazał, że przyspieszenie dynamik wynikało z kilku czynników, ale najważniejszym z nich jest liczba klientów, którą obsługuje spółka.
"Tylko w III kwartale pozyskaliśmy dodatkowych 11 tys. zupełnie nowych klientów i było to trzykrotnie więcej niż średnio na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy. W rezultacie możemy pochwalić się wzrostem bazy klientów rok do roku o ponad 20 proc. i obecnie (...) możemy pochwalić się liczbą ponad 111 tys. płacących klientów zlokalizowanych na całym świecie" - powiedział prezes.
"Wykonaliśmy kolejny duży krok w kierunku realizacji dość ambitnego celu na 2025 rok, jakim jest wypracowanie 135 mln zł skorygowanej EBITDA, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że - zwłaszcza od strony walutowej - rynek nam za bardzo nie pomagał. Natomiast mając na względzie też te pozytywne trendy, które obserwujemy, nie tylko w segmencie SME, ale również w obszarze największych klientów skupionych wokół usługi MessageFlow to z dużym optymizmem patrzymy na końcówkę tego roku" - powiedział dyrektor finansowy spółki, Łukasz Szałaśnik.
Vercom miał w III kw. 2025 roku 31,4 mln zł zysku EBITDA oraz 19,9 mln zł zysku netto j.d. Konsensusu PAP Biznes zakładał, że wynik EBITDA wyniesie 30,8 mln zł, a zysk netto j.d. 21,5 mln zł.
W analogicznym okresie 2024 roku spółka osiągnęła 28,5 mln zł EBITDA oraz 19,4 mln zł zysku netto j.d.
Z kolei skorygowana EBITDA spółki była o 23 proc. wyższa rdr i wyniosła 35 mln zł.
Przychody spółki za III kw. wyniosły 116,5 mln zł wobec 115,6 mln zł konsensusu. W III kw. 2024 roku spółka odnotowała 145,1 mln zł przychodów. Zysk operacyjny wyniósł 27,7 mln zł wobec prognoz na poziomie 26,9 mln zł. W tożsamym okresie poprzedniego roku spółka odnotowała 24,5 mln zł EBIT.
Wskazano, że spółka pozyskała ponad 11 tysięcy nowych użytkowników - trzykrotnie więcej niż średnia za poprzednie cztery kwartały. Efektem tego był wzrost bazy klientów o 22 proc. rdr. do ponad 111 tys.
Największe postępy w adopcji rozwiązań opartych o AI dotyczyły w III kwartale usługi MailerLite. Podano, że dzięki wykorzystaniu AI, średni czas aktywacji nowych klientów w MailerLite skrócił się z ponad 1 dnia do mniej niż godziny, a ponad 70 proc. zapytań trafiających do biura obsługi klienta jest już obsługiwanych w pełni automatycznie. (PAP Biznes)
alk/ ana/






















































