Ursus chce wsiąść do autobusu

Ursus chce się kojarzyć nie tylko z ciągnikami, ale także z autobusami. W ramach realizacji przyjętej strategii, spółka chce zintensyfikować wysiłki dotyczące „utworzenia silnego ośrodka produkcji i rozwoju autobusów – głównie elektrycznych i niskoemisyjnych”.

- Dzięki uzyskanej homologacji spółka Ursus jest już obecna na tym rynku. Nasze trolejbusy jeżdżą już po ulicach Lublina, jednakże mamy „apetyt” na powalczenie z największymi graczami tego rynku i zajęcie na nim istotnej pozycji – stwierdza Ursus w komunikacie, przypominając o uzyskanej w kwietniu homologacji na autobus elektryczny Ursus Ekovolt.

Ursus chce wejść w biznes autobusowy m.in. dlatego, że wymianę taboru na bardziej nowoczesny i ekologiczny aktywnie wspiera Unia Europejska.

Kliknij, aby przejść do notowań
Kliknij, aby przejść do notowań (Bankier.pl)

- Wg naszych analiz, w perspektywie najbliższych 3 lat tylko w polskich miastach odbędą się przetargi na zakup 500-600 nowych autobusów elektrycznych – czytamy w komunikacie.

Ursus weźmie udział w przetargach organizowanych w Szwecji, Anglii, Izraelu, Republice Czeskiej i Meksyku na łączną ilość ponad 500 szt. autobusów elektrycznych.

- Minimalny koszt takiego pojazdu to 1,6 mln zł i mimo, że jest on około dwukrotnie wyższy od autobusu tradycyjnego to późniejsze koszty eksploatacyjne są niższe aż o 75%. Nasz autobus Ekovolt posiada istotne z punktu widzenia zamawiającego przewagi konkurencyjne. Dlatego planujemy ponieść nakłady na dalszy rozwój naszej oferty produktowej w tym obszarze, ponadto spodziewany się istotnego wzrostu naszych udziałów w tym rynku, co będzie wymagało zaangażowania znacząco większej ilości kapitału obrotowego – zapewnia Ursus.

Ursus ma także apetyt na zamówienia w Polsce. Jak stwierdza spółka, w naszym kraju zarejestrowanych jest łącznie ponad 100 000 autobusów z czego ponad 75% ma więcej niż 10 lat, a najstarszy jest tabor wykorzystywany w komunikacji podmiejskiej i międzymiastowej.

/mz

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 3 ~krzych

Zapotrzebowanie na elektryczne autobusy będzie rosło skokowo w zwiazku z karami za wysokie emisje do atmosfery. Teraz juz wiadomo co oznaczają te podchody pod zaniżanie kursu.

! Odpowiedz
2 9 ~Ziomek

To niech kupią od syndyka AUTOSAN z Sanoka, wówczas będę mieć bazę (fabrykę), markę i ludzi...;-D

! Odpowiedz
2 1 ~Ursus

Poszukaj co o tej fabryce powiedział właściciel Polskiego Busa to będziesz wiedzieć dlaczego nie kupią nic od syndyka :)

! Odpowiedz
12 3 ~as

Dwa razy wyższy?! Ciekawe jak się będą przemieszczać pod miejskimi wiaduktami...

! Odpowiedz
0 6 ~rgr

co ma 'wysokosc kosztu' to wiaduktu, wtórny analfabeto?

! Odpowiedz
0 0 ~Kab odpowiada ~rgr

Sam jesteś analfabetą. Tak samo, jak autor artykułu, który pisze o wysokości autobusu właśnie, choć nie to było jego intencją.

! Odpowiedz
0 0 ~as odpowiada ~rgr

Trochę to dziwnie napisane i stąd moja złośliwa uwaga koleżko, facet napisał jakby to autobus był wyższy a nie koszt :)

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
URSUS -0,13% 0,76
2020-06-05 17:00:00

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 3,4% IV 2020
PKB rdr 2,0% I kw. 2020
Stopa bezrobocia 5,8% IV 2020
Przeciętne wynagrodzenie 5 285,01 zł IV 2020
Produkcja przemysłowa rdr -24,6% IV 2020

Znajdź profil