REKLAMA

Klienci PKO Banku Polskiego dostaną rekompensaty publiczne

2019-04-01 12:27
publikacja
2019-04-01 12:27

PKO Banku Polskiego zaoferował klientom publiczne rekompensaty. W ich ramach można skorzystać z darmowych usług przez wyznaczony czas - np. zmiany wizerunku karty lub darmowego rozłożenia na raty zadłużenia na karcie kredytowej.

/ fot. Andrzej Bogacz / FORUM

PKO Bank Polski rozesłał właśnie komunikat o wykonaniu decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nr RBG 11/2018. W wyniku decyzji z 27 sierpnia 2018 roku, klienci PKO Banku Polskiego mogą podpisać z bankiem bezpłatne porozumienie, potwierdzające aktualnie obowiązujące regulaminy i taryfę.

Rekompensaty mają zadośćuczynić klientom przekazywane w latach 2014-2016 komunikaty o zmianach w tabelach opłat i prowizji. – Przekazywane przez bank w latach 2014-2016 informacje o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat za pośrednictwem serwisu internetowego w ocenie UOKiK nie stanowiło tzw. trwałego nośnika informacji. Prezes UOKiK uznał również, że bank w korespondencji kierowanej do konsumentów dotyczącej zmiany warunków umownych nie zamieszczał dokładnej podstawy prawnej umożliwiającej dokonanie tych zmian i okoliczności faktycznych, które je spowodowały – tłumaczy bank w oficjalnym komunikacie.


Zgodnie z decyzją Prezesa UOKiK, klienci PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z następujących rekompensat publicznych:

  • w okresie 2 miesięcy począwszy od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – bezpłatnej usługi powiadomień SMS (można ją uruchomić w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale; skorzystanie z powiadomień SMS przez klientów, którzy dotychczas z nich nie korzystali, będzie wymagało złożenia dyspozycji uruchomienia usługi, a następnie jej dezaktywacji, jeżeli nie będą chcieli z niej korzystać odpłatnie, nie później niż do 30 września 2019 roku; w stosunku do klientów, którzy korzystają z usługi, bank nie będzie naliczał opłat przez okres od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku bez konieczności składania dodatkowych dyspozycji w tym zakresie);
  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnego rozłożenia na 6 rat 0% jednej dowolnej transakcji bezgotówkowej dokonanej kartą kredytową w kwocie od 200 zł do 1500 zł, pod warunkiem złożenia wniosku o taką usługę w terminie pięciu dni kalendarzowych od dnia dokonania transakcji (usługę można uruchomić jedynie za pośrednictwem infolinii banku pod numerami: 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 - opłata zgodna z taryfą operatora);
  • w okresie od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – jednokrotnego bezpłatnego wyboru niestandardowego wizerunku karty debetowej z galerii (dostępny w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale);
  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnych przelewów do ZUS i US za pośrednictwem iPKO, IKO lub serwisu telefonicznego (usługa będzie bezpłatna we wskazanym okresie bez konieczności składania dyspozycji jej uruchomienia).

Mogą z nich skorzystać bez względu na podpisanie porozumienia i mogą skorzystać z więcej niż jednej rekompensaty.

MG

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (6)

dodaj komentarz
antek10
Ukarac konkretne osoby ktore orżnęły klientow PKO BP a nie cały bank.
konzument
Chociaz do 1 sierpnia pewnie o tym zapomne.
konzument
To sobie chociaz zamowie niestandardową karte. Bo reszta opcji to w ogole mi sie nie przyda.
staryznajomy
PKO rekompensaty a to samo Getin Bank "musi oddac". Nie ma jak to rzetelne i uczciwe dziennikarstwo bankiera haha
pytek21
to jest odgrzewany kotlet, a nie info, i jeszcze taki sam artykul dali o getinie ale tam już nie "rekompensaty publiczne" a "oddawać klientom pieniądze".
To skandal co wy wyprawiacie
y2767651
Jak są takie konsekwencję za łamanie praw konsumentów, to nic dziwnego, że wszyscy oszukują... Jeszcze klienci zapomną.wylaczyc usługę, albo na karcie transakcja będzie o 1 grosz za wysoka ..

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki