Klienci PKO Banku Polskiego dostaną rekompensaty publiczne

PKO Banku Polskiego zaoferował klientom publiczne rekompensaty. W ich ramach można skorzystać z darmowych usług przez wyznaczony czas - np. zmiany wizerunku karty lub darmowego rozłożenia na raty zadłużenia na karcie kredytowej.

(fot. Andrzej Bogacz / FORUM)

PKO Bank Polski rozesłał właśnie komunikat o wykonaniu decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nr RBG 11/2018. W wyniku decyzji z 27 sierpnia 2018 roku, klienci PKO Banku Polskiego mogą podpisać z bankiem bezpłatne porozumienie, potwierdzające aktualnie obowiązujące regulaminy i taryfę.

Rekompensaty mają zadośćuczynić klientom przekazywane w latach 2014-2016 komunikaty o zmianach w tabelach opłat i prowizji. – Przekazywane przez bank w latach 2014-2016 informacje o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat za pośrednictwem serwisu internetowego w ocenie UOKiK nie stanowiło tzw. trwałego nośnika informacji. Prezes UOKiK uznał również, że bank w korespondencji kierowanej do konsumentów dotyczącej zmiany warunków umownych nie zamieszczał dokładnej podstawy prawnej umożliwiającej dokonanie tych zmian i okoliczności faktycznych, które je spowodowały – tłumaczy bank w oficjalnym komunikacie.


Zgodnie z decyzją Prezesa UOKiK, klienci PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z następujących rekompensat publicznych:

  • w okresie 2 miesięcy począwszy od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – bezpłatnej usługi powiadomień SMS (można ją uruchomić w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale; skorzystanie z powiadomień SMS przez klientów, którzy dotychczas z nich nie korzystali, będzie wymagało złożenia dyspozycji uruchomienia usługi, a następnie jej dezaktywacji, jeżeli nie będą chcieli z niej korzystać odpłatnie, nie później niż do 30 września 2019 roku; w stosunku do klientów, którzy korzystają z usługi, bank nie będzie naliczał opłat przez okres od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku bez konieczności składania dodatkowych dyspozycji w tym zakresie);
  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnego rozłożenia na 6 rat 0% jednej dowolnej transakcji bezgotówkowej dokonanej kartą kredytową w kwocie od 200 zł do 1500 zł, pod warunkiem złożenia wniosku o taką usługę w terminie pięciu dni kalendarzowych od dnia dokonania transakcji (usługę można uruchomić jedynie za pośrednictwem infolinii banku pod numerami: 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 - opłata zgodna z taryfą operatora);
  • w okresie od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – jednokrotnego bezpłatnego wyboru niestandardowego wizerunku karty debetowej z galerii (dostępny w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale);
  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnych przelewów do ZUS i US za pośrednictwem iPKO, IKO lub serwisu telefonicznego (usługa będzie bezpłatna we wskazanym okresie bez konieczności składania dyspozycji jej uruchomienia).

Mogą z nich skorzystać bez względu na podpisanie porozumienia i mogą skorzystać z więcej niż jednej rekompensaty.

MG

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 9 antek10

Ukarac konkretne osoby ktore orżnęły klientow PKO BP a nie cały bank.

! Odpowiedz
1 10 konzument

Chociaz do 1 sierpnia pewnie o tym zapomne.

! Odpowiedz
3 18 konzument

To sobie chociaz zamowie niestandardową karte. Bo reszta opcji to w ogole mi sie nie przyda.

! Odpowiedz
5 29 staryznajomy

PKO rekompensaty a to samo Getin Bank "musi oddac". Nie ma jak to rzetelne i uczciwe dziennikarstwo bankiera haha

! Odpowiedz
2 24 pytek21

to jest odgrzewany kotlet, a nie info, i jeszcze taki sam artykul dali o getinie ale tam już nie "rekompensaty publiczne" a "oddawać klientom pieniądze".
To skandal co wy wyprawiacie

! Odpowiedz
2 36 y2767651

Jak są takie konsekwencję za łamanie praw konsumentów, to nic dziwnego, że wszyscy oszukują... Jeszcze klienci zapomną.wylaczyc usługę, albo na karcie transakcja będzie o 1 grosz za wysoka ..

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne