Ten Square Games chce rozwijać portfolio gier

Ten Square Games wśród wyzwań na 2020 rok wymienia wzmocnienie zespołu, dalszy rozwój i ulepszanie obecnych gier, rozwój portfolio, otwarcie biura w Warszawie i akwizycje - poinformował wiceprezes spółki Arkadiusz Pernal.

(Puls Biznesu)

Pernal poinformował, że Ten Square Games ma obecnie trzy nowe tytuły w fazie "soft launchu": Solitales, Flip House i Hunting Clash. Jedna, Golf, jest w fazie produkcji, a soft launch w tym przypadku planowany jest na trzeci kwartał. Cztery projekty są w fazie live.

"Chcemy ciągle rozwijać i ulepszać nasze produkty, pozyskiwać nowych użytkowników. Liczymy też, że w tym roku wejdziemy z Fishing Clash do Chin, ale nadal nie znamy terminu uzyskania certyfikacji gry na ten rynek" - powiedział podczas wtorkowej telekonferencji Pernal.

Innym celem Ten Square Games jest ciągłe wzmacnianie zespołu i otwarcie nowego biura projektowego w Warszawie.

"W naszej głównej siedzibie we Wrocławiu zatrudniamy około 250 osób, tam mamy marketing i infrastrukturę. Chcemy to teraz wykorzystywać poprzez nasze satelity, pierwszy z tych satelitów powstaje w Warszawie" - powiedział wiceprezes.

Pernal podtrzymał gotowość Ten Square Games do działań akwizycyjnych.

"Intensyfikujemy proces w tym roku, jesteśmy gotowi, żeby to robić. Staramy się do tego profesjonalnie przygotować, rozmawiamy ze specjalistami, żeby nas wsparli w tym zakresie" - powiedział.

"Jesteśmy gotowi do rozmów zarówno o przejęciu zespołów, jak i całych spółek. Idealnie by było, gdyby było to spółki europejskie, absolutnie nie ograniczamy się do rynku polskiego" - dodał, ale nie podał innych szczegółów dotyczących ewentualnych rozmów.

Ten Square Games nie podjął jeszcze decyzji w sprawie wypłaty dywidendy z zysku za 2019 rok. Wiceprezes Pernal zaznacza, że w obecnych czasach priorytetem powinno być bezpieczeństwo i zachowanie pewnej poduszki finansowej.

"Dotychczas przeznaczaliśmy do 75 proc. skonsolidowanego zysku na dywidendę, natomiast teraz musimy z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że decyzja nie została jeszcze podjęta" - powiedział.

Dodał, że w obecnie, w czasie niepewności związanej z wpływem pandemii koronawirusa na gospodarkę, wszystkie odpowiedzialne spółki starają się pozostać z gotówką jako poduszką bezpieczeństwa.

"Wydaje się, że w obecnych czasach trzeba sobie powiedzieć, że bezpieczeństwo finansowe jest bardzo istotne, a naszym zadaniem jest, żeby wszelkie środki posiadane przez TSG były wydawane z zachowaniem wartości dla akcjonariuszy. Decyzje o wypłacie dywidendy za 2019 rok nie zostały podjęte, mamy na to jeszcze czas" - powiedział wiceprezes Ten Square Games.

Pernal w krótkim terminie nie widzi negatywnych zjawisk dla prowadzonego biznesu z powodu pandemii koronawirusa. Niewiadomą pozostaje jednak wpływ pandemii na gospodarkę i zwyczaje ludzi w dłuższym okresie.

"Są dwa aspekty tego zjawiska, które przekładają się na biznes. Po stronie operacyjnej pracujemy z domu, co jest w naszej branży dość typowe, produkcja więc toczy się normalnie. Po stronie biznesowej nie da się ukryć, że branża gier jest dość łagodnie traktowana przez pandemię" - powiedział Pernal.

"Krótkoterminowo ludzie grają, nie widzimy z tej strony negatywnych zjawisk. W długim terminie nie jest możliwe przewidzieć jak pandemia wpłynie na portfele naszych użytkowników i jak to się przełoży na zwyczaje ludzi i na całą gospodarkę" - dodał.

Zysk netto Ten Square Games w czwartym kwartale 2019 roku wzrósł o 154 proc. do 34,8 mln zł. Wynik okazał się o 6,4 proc. wyższy od średniej prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes.

Zysk operacyjny wyniósł 34,4 mln zł i był o 108 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2018 roku. Konsensus PAP Biznes zakładał wynik na poziomie 32,4 mln zł.

Przychody producenta gier wyniosły 78,3 mln zł i były zgodne z wcześniejszymi szacunkami spółki. W porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaż wzrosła o 88 proc.

W całym 2019 roku skonsolidowane przychody wyniosły 241 mln zł, co oznacza wzrost o 109 proc. w porównaniu do roku 2018. Zysk netto wzrósł rdr o 111 proc. do 76 mln zł. W wyniku netto za 2019 rok został uwzględniony efekt ulgi IP Box wpływający na efektywną stawkę podatkową, która w 2019 roku wyniosła 9,7 proc.

Przychody najważniejszej gry spółki, "Fishing Clash", wyniosły 67,93 mln zł i były o 17,3 proc. wyższe niż w trzecim kwartale, stanowiąc ok. 87 proc. łącznej sprzedaży notowanej przez Ten Square Games.

W raporcie poinformowano, że w styczniu 2020 roku płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 24,4 mln zł, a w lutym 28,6 mln zł - były to kolejno dwa rekordowe miesiące. Wydatki marketingowe w styczniu wyniosły 5,6 mln zł, a w lutym 5,5 mln zł.

Sprzedaż gry "Let's Fish" w czwartym kwartale wzrosła kwartalnie o 0,6 mln zł do 4,2 mln zł, a przychody gry "Wild Hunt" były wyższe o 0,4 mln zł i wyniosły 2,7 mln zł.

Wydatki marketingowe spółki w czwartym kwartale wyniosły 13,69 mln zł i były o 35 proc. niższe niż w trzecim kwartale. Wydatki na "Fishing Clash" stanowiły 97 proc. tej kwoty.

Miesięczna liczba aktywnych graczy "Fishing Clash" w czwartym kwartale wyniosła 1,85 mln, co oznacza spadek o 6,5 proc. wobec trzeciego kwartału. (PAP Biznes)

pr/ ana/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
TSGAMES -3,63% 505,00
2020-06-02 17:03:28
WIG 0,48% 48 879,21
2020-06-02 17:15:00
WIG20 0,75% 1 749,34
2020-06-03 09:07:45
WIG30 0,73% 2 026,00
2020-06-03 09:07:00
MWIG40 1,24% 3 478,56
2020-06-02 17:15:00
DAX 0,99% 12 140,35
2020-06-03 09:02:00
NASDAQ 0,59% 9 608,38
2020-06-02 22:03:00
SP500 0,82% 3 080,82
2020-06-02 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.