REKLAMA

Targowiska coraz mniej zatłoczone. Pochłaniają je dyskonty i internet

2024-07-19 06:41
publikacja
2024-07-19 06:41

W pierwszym półroczu 2024 r. liczba firm sprzedających na targowiskach spadła o 4 tys. To efekt m.in. ekspansji dyskontów i oferty internetu - pisze w piątek "Rzeczpospolita".

Targowiska coraz mniej zatłoczone. Pochłaniają je dyskonty i internet
Targowiska coraz mniej zatłoczone. Pochłaniają je dyskonty i internet
fot. YARA NARDI / / Reuters

Jak poinformowała "Rzeczpospolita", powołując się na przygotowane dla gazety dane Dun & Bradstreet, na polskich bazarach w pierwszym półroczu zamknęło się prawie 800 punktów detalicznej sprzedaży, a około 3,2 tys. firm zdecydowało się zawiesić działalność.

"Najszybciej zamykają się punkty sprzedaży obuwia, odzieży, tekstyliów i żywności" – powiedział dziennikowi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet. "Handel trzyma się tylko za sprawą silnej lojalności okolicznych mieszkańców" – dodał.

Powód zamknięć to koszty prowadzenia działalności oraz silna konkurencja internetu i dyskontów - tłumaczy gazeta, wskazując, że to już stały trend. "W ostatnich 16 latach z polskiego rynku zniknęło niemal 75 tys. detalicznych sprzedawców na targach i bazarach" - czytamy. (PAP)

mmu/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
klimaciarz
Docelowo mają pozostać wielkie sieci korpo i ludziki, którzy bez przyjęcia tożsamości cyfrowej i cyfrowej waluty, nie wejdą do tych wielkich sklepów.

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki