Skoda enyaq iV – pierwszy elektryczny SUV Skody trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Auto oferowane będzie z trzema rodzajami akumulatorów. To także pierwszy model z Czech wyposażony z rozszerzoną rzeczywistością na pokładzie.
Auto będzie dostępne w trzech wariantach różniących się pojemnością akumulatora. Podstawowa wersja 50 iV będzie wyposażona w akumulator litowo-jonowy o pojemności 55 kWh, który zapewni zasięg do 340 km i 148 koni mechanicznych.
Do 510 km zasięgu
Do kupienia będą także mocniejsze wersje: enyaq 60 iV o mocy 180 KM i zasięgu 390 KM oraz enyaq 80 iV o mocy 204 KM i maksymalnym zasięgu w cyklu WLTP określonym na 510 km.
Auto z największym akumulatorem o pojemności 82 kWh ładowarką korzystającą z wysokiego napięcia będzie można naładować do 80 proc. w 38 minut. Ładowanie zwykłą ścienną ładowarką korzystającą z prądu przemiennego potrwa od sześciu do ośmiu godzin.
Do sprzedaży trafią zarówno egzemplarze wyposażone zarówno w auta z napędem na tylne jak i wszystkie cztery koła. Drugi rodzaj napędu obejmie dwa warianty – enyaq 80x iv o mocy 265 KM oraz enyaq rs iv o mocy 306 KM. Oba modele będą oferowały 460 km zasięgu na jednym ładowaniu.
Najmocniejszy model do „setki” rozpędzi się w 6,2 sek i osiągnie maksymalną prędkość 180 km/h – o 20 km/h więcej od pozostałych wariantów.
Rozszerzona rzeczywistość na przedniej szybie
Tyle o tym, co pod maską. Skoda enyaq iv w standardowym wyposażeniu będzie oferowała dwustrefową, automatyczną klimatyzację, system uruchamiania auta bez użycia kluczyka oraz system rozrywki pokładowej SmartLink.
Modele z najbardziej pojemnymi bateriami będą wyposażone ponadto w tylną kamerę, czujniki parkowania czy podgrzewaną kierownicę. Innowacją, dostępną wyłącznie w modelu enyaq 80 iv ma być przód auta podświetlany 130 diodami tworzącymi pas biegnący przez całą szerokość przodu.
Skoda enyaq będzie także pierwszym modelem rodem z Czech, w którym zastosowana zostanie rozszerzona rzeczywistość. Na szybie wyświetlana będzie m.in. prędkość oraz informacje o znakach drogowych oraz o zaplanowanej w nawigacji trasie.
Oprócz rozszerzonej rzeczywistości samochód zostanie wyposażony w 13-calowy, dotykowy ekran, który będzie można także obsługiwać ruchami dłoni i głosem.