REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Ta branża korzysta z mody na bycie fit. Polski rynek odzieży sportowej notuje stabilne wzrosty

2024-11-10 12:00
publikacja
2024-11-10 12:00

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023-28 ma to być średnio 6 proc. rocznie - wynika z danych PMR.

Ta branża korzysta z mody na bycie fit. Polski rynek odzieży sportowej notuje stabilne wzrosty
Ta branża korzysta z mody na bycie fit. Polski rynek odzieży sportowej notuje stabilne wzrosty
fot. Dusan Petkovic / / Shutterstock

Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

- Polski rynek artykułów sportowych i odzieży outdoorowej bardzo się rozwinął w ostatnich latach, de facto dzięki COVID-owi. Jego skutkiem ubocznym było przejście konsumentów do aktywności na świeżym powietrzu. To, co jest specyficzne dla rynku polskiego, to stopień rozwinięcia sprzedaży online. Porównując go do innych rynków europejskich, udział sklepów i sprzedawców w kanale e-commerce jest u nas zdecydowanie wyższy - ocenia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Rafał Tyszkiewicz, country manager na Polskę w Columbia Sportswear.

Z danych PMR wynika, że pandemia koronawirusa spowodowała rekordowe wzrosty w sprzedaży internetowej. Podobnie było w przypadku rynku artykułów sportowych, gdzie sprzedaż internetowa wzrosła o blisko 50 proc. W efekcie internet stał się największym kanałem na rynku produktów sportowych, z udziałem w rynku na poziomie blisko 36 proc. w 2020 roku.

Po dużym wzroście sprzedaży produktów outdoorowych w 2021 roku obecnie rynek stabilnie się rozwija. Z raportu PMR „Handel detaliczny artykułami sportowymi w Polsce 2023” wynika, że średnie tempo wzrostu w latach 2023-2028 ma się utrzymać na poziomie 6 proc.

- Odzież outdoorowa stała się modna na co dzień, nie tylko do aktywności na świeżym powietrzu. Weszło na rynek mnóstwo młodych konsumentów, którzy mają inne oczekiwania, chcą wyjść na zewnątrz, spędzić czas z przyjaciółmi, usiąść w parku, pójść na spacer i również cieszyć się korzyściami, które daje zaawansowana technologicznie odzież, lecz w stylistyce lifestylowej - mówi Rafał Tyszkiewicz.

Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego w ubiegłym roku na zlecenie Nationale-Nederlanden jedna piąta Polaków codziennie podejmuje aktywność fizyczną, a jedna czwarta przynajmniej kilka razy w tygodniu. Preferowaną przez nich formą wysiłku jest spacer lub nordic walking oraz jazda na rowerze. Jak wskazuje raport PMR, niemal połowa (47 proc.) kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. - codziennie. 

Nationale-Nederlanden podaje, że ponad jedna czwarta Polaków inwestuje w skali roku do 200 zł na produkty i usługi związane z uprawianą dyscypliną sportu. Większość na ten cel jest w stanie przeznaczyć znacznie więcej -  co piąty ponad 1 tys. zł. Badania PMR potwierdzają, że sprzęt i artykuły sportowe są kategorią dość odporną na wzrost cen. Choć oszczędza na nich co czwarty badany, nie jest to kategoria produktowa, na której respondenci oszczędzają w pierwszej kolejności.

- W ciągu ostatnich 10 lat w Europe Direct obroty Columbii wzrosły trzykrotnie, a Polska miała w tym znaczący udział. Znaleźliśmy się w grupie pięciu krajów kluczowych z punktu widzenia rozwoju marki w Europie, a w związku z tym też dostaliśmy większe pole do działania - podkreśla country manager marki w Polsce. - Jednym z kluczowych kierunków naszego rozwoju jest otwieranie sklepów partnerskich. Chcemy nawiązać bliższy kontakt z konsumentami, przybliżyć wartości marki,  pokazać szerokość oferty i całe spektrum rozwiązań technologicznych, co jest utrudnione przy zróżnicowanej dystrybucji.

W październiku Columbia, która obchodzi w tym roku 30-lecie swojej obecności w Europie, otworzyła swój drugi monobrandowy sklep w Polsce - tym razem w warszawskiej galerii Westfield Mokotów. Sklep o łącznej powierzchni 125 mkw. będzie prowadzony przez partnera franczyzowego Sportroom, który od 2019 roku jest już partnerem placówki w Zakopanem.

- Otwierając drugi po Zakopanem sklep w Polsce, chcemy przybliżyć markę naszym konsumentom. Jesteśmy obecni na polskim rynku od ponad 20 lat, ale do tej pory nie mieliśmy w stolicy miejsca, w którym mogliśmy przywitać konsumentów, pokazać im, co marka oferuje, jakie są nasze wartości, jak bardzo innowacyjne produkty oferujemy i jak te produkty mogą odpowiadać ich potrzebom związanym z aktywnością na świeżym powietrzu - mówi Rafał Tyszkiewicz.

Jak podkreśla, Columbia Sportswear posiada ponad 250 patentów, tym samym jest jedną z najbardziej innowacyjnych marek w branży outdoorowej.

- Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach sportowych, outdoorowych i dzięki temu my możemy również zaistnieć w ich świadomości, bo rozwiązania, które proponujemy, są w większości przypadków stosowane wyłącznie przez Columbię. Mamy jedno z najlepiej przygotowanych laboratoriów i ponad 50 technologii dostępnych tylko w naszych produktach - wskazuje ekspert.

W sezonie jesień-zima 2024 marka wprowadziła na rynek technologię Omni-Heat Arctic, która wykorzystuje energię słoneczną do magazynowania ciepła. System izolacji został zainspirowany sposobem, w jaki niedźwiedzie polarne wychwytują ciepło w ekstremalnie niskich temperaturach.

- Najbardziej znaną z naszych technologii jest Omni-Heat Reflective (srebrna) i Omni-Heat Infinity (złota); to technologia, która odbija ciepło ciała, umożliwia poprawę termoregulacji i zapewnia ciepło w sezonie jesienno-zimowym w zależności od aktywności - wyjaśnia Rafał Tyszkiewicz. - W odzieży najpopularniejszym rozwiązaniem jest membrana, wodoodporna, chroniąca przed przemoczeniem, a jednocześnie umożliwiająca odprowadzanie wilgoci na zewnątrz. My poszliśmy o krok dalej. Nasze rozwiązanie Outdry Extreme w odzieży zewnętrznej umożliwiło wyeliminowanie warstwy zewnętrznej, więc kurtka składa się tylko z dwóch warstw z membraną po stronie zewnętrznej, dzięki czemu jest lżejsza, lepiej oddycha i nie przemaka.

Źródło:
Tematy
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking

Komentarze (9)

dodaj komentarz
zoomek
Jak twoja żona jest tak "prowadzona" przez trenera jak na fotce to z duuużym prawdopodobieństwem rogi wyrosną jak u łosia!
matka_stiflera
To jest art sponsorowany. Za brak oznaczenia grozi milionowa kara.
zoomek
Wyluzuj - to jak skomentujesz nagonkę na przyjmowanie niesprawdzonych mRNA?
Człowieku! To są rzędy wartości w skali przekrętu!
adaj
Ankieta: Kto z was korzysta z trenera personalnego ?? zielona łapka wiadomo tak czerwona nie
peluquero
Trenera personalnego powinien mieć każdy.

Tutaj jest spore pole dla asystenta AI który dysponując danymi medycznymi i psychomotorycznymi, zadałby odpowiedni program żywieniowy i treningu, który przy pomocy już od dawna dostępnych sprzętów można implementować w treningu - np. program który śledzi ruch ćwiczacego i na bieząco
Trenera personalnego powinien mieć każdy.

Tutaj jest spore pole dla asystenta AI który dysponując danymi medycznymi i psychomotorycznymi, zadałby odpowiedni program żywieniowy i treningu, który przy pomocy już od dawna dostępnych sprzętów można implementować w treningu - np. program który śledzi ruch ćwiczacego i na bieząco pokazuje mu jak prawidłowo wykonac ćwiczenie i korygować. Wtedy taki trening trwa 5x krócej i jest 3x bardziej efektywny (nie koniecznie jak u Mentzer'a)
sammler odpowiada peluquero
> program który śledzi ruch ćwiczacego i na bieząco pokazuje mu jak prawidłowo wykonac ćwiczenie i korygować. Wtedy taki trening trwa 5x krócej i jest 3x bardziej efektywny (nie koniecznie jak u Mentzer'a)

Czyli wg ciebie ludzka inteligencja nie wystarczy do OGARNIĘCIA tego, w co wyposażyła nas natura i ewolucja przez
> program który śledzi ruch ćwiczacego i na bieząco pokazuje mu jak prawidłowo wykonac ćwiczenie i korygować. Wtedy taki trening trwa 5x krócej i jest 3x bardziej efektywny (nie koniecznie jak u Mentzer'a)

Czyli wg ciebie ludzka inteligencja nie wystarczy do OGARNIĘCIA tego, w co wyposażyła nas natura i ewolucja przez ok. 2 miliony lat istnienia ludzkości? Trzeba AI? Albo jakiegoś "trenera personalnego", który za kasę powie nam to, co sami o swoim organizmie powinniśmy wiedzieć? Wystarczy go słuchać, serio... Nie masz czasu? A na palenie i chlanie masz czas? To może to bardziej kwestia priorytetów? Bo na pewno nie jakiejś "tajemnej wiedzy", którą byle absolwent zawodówki przywiązany do siłowni, zwący się "trenerem personalnym" mógłby jedynie posiąść xD
langdon25
Trenera personalnego powinien mieć Duda …
Albo może już nie, zostało tylko 6 miesięcy tej parodii urzędu prezydenta.
peluquero odpowiada sammler
Widzę mierzysz innych swoją niezawodną i bezbłędną miarą.
Jeśli masz w pożywieniu 10000x tyle cukru co nigdy wcześniej w ewolucji, to niestety, musisz przedsięwziąć specjalne środki, i większość trenerów personalnych na poziomie szaraczka nie ma zielonego pojęcia jak poprowadzić podopiecznego. Kiedy mówię że to wysiłek krótkotrwały
Widzę mierzysz innych swoją niezawodną i bezbłędną miarą.
Jeśli masz w pożywieniu 10000x tyle cukru co nigdy wcześniej w ewolucji, to niestety, musisz przedsięwziąć specjalne środki, i większość trenerów personalnych na poziomie szaraczka nie ma zielonego pojęcia jak poprowadzić podopiecznego. Kiedy mówię że to wysiłek krótkotrwały i intensywny (kiedy przodkowie musieli gonić za zwierzyną, albo uciekać przed niebezpieczeństwem) wzmacnia organizm (bo taki wysiłek daje mu znak, że masz być nadal sprawny) to 90% trenerów robi wielkie oczy - to jest ta Twoja inteligencja, słuchanie ciała które zaczyna się kiedy już kolana albo biodra czy jelita kłują? Cukier Cie zabija nie z dnia na dzień, tak żebyś poczuł ból jakbyś dostał patelnią po tyłku, nikt tu niczego nie zaobserwuje, mówisz o samoświadomości tyczącej się poniżej 1% populacji.
sammler
Dlaczego to coś podpisane jest "publikacja" (wytwarzacie coś więcej niż publikacje, że trzeba je tak oznaczać?), a nie "artykuł sponsorowany"?

Czy jest wam wiadome, że nieoznaczanie materiałów sponsorowanych w sposób czytelny jest złamaniem prawa?

PS Screen z godziny 15:57 dnia 10.11.2024 zrobiony...

Powiązane: Sport i pieniądze

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki