REKLAMA
ZAPISZ SIĘ

TSG zauważa spowolnienie w sektorze gier; chce rosnąć w segmencie symulatorów lotniczych

2023-03-29 13:26
publikacja
2023-03-29 13:26

Ten Square Games zauważa mniejsze wydatki graczy, a spółka normalizuje swoje wyniki względem pandemicznych wzrostów - poinformował na konferencji prezes spółki, Maciej Zużałek. Spółka widzi szansę na rynku mobilnych symulatorów lotniczych.

TSG zauważa spowolnienie w sektorze gier; chce rosnąć w segmencie symulatorów lotniczych
TSG zauważa spowolnienie w sektorze gier; chce rosnąć w segmencie symulatorów lotniczych
/ Ten Square Games

"Trudno przewidzieć, jak będą się kształtowały kolejne miesiące dla gier z sektora mobilnego. Zauważamy również recesyjne zachowania graczy, którzy wydają mniej. Długoterminowo, ze względu na to, że gaming jest trendem generacyjnym, widzimy realną szansę na przybywanie liczby użytkowników w naszych produktach" - powiedział prezes Ten Square Games, Maciej Zużałek.

Jak wskazał, wpływ otoczenia makroekonomicznego w połączeniu z wychodzeniem rynku gier video z pandemicznego punktu wysokiej bazy widać m. in. w wynikach Fishing Clash. Zużałek podkreślił, że w tym momencie mamy do czynienia z normalizacją wyników TSG po pandemicznych wzrostach.

"Chcemy zoptymalizować marketing dla Fishing Clash (...) tak, aby przyciągnąć do tytułu jak najwięcej nowych użytkowników. Na tym będziemy się głównie koncentrować" - powiedział.

Wskazał również, że Ten Square Games testuje nowe rozwiązania związane z Hunting Clash. Ostatnie testy miały miejsce w lutym, a spółka jest zadowolona z wyników i zapowiada, że dalej będzie inwestowała w produkt.

Wojciech Gattner, dyrektor ds. produktu, wskazał, że w IV kw., gry zakupionego przez TSG studia Rorotos zwiększyły swoje przychody o 29 proc. kwartał do kwartału.

"Zauważamy że nasze udziały i przychody na tym rynku (gier lotniczych) rosną i oczekujemy, że będziemy mogli mieć wzrost w portfelu naszych symulatorów lotniczych" - powiedział.

Poinformowano również, że soft lunch Fishing Masters jest dalej planowany na pierwszą połowę 2023 roku, a Unded Clash czeka zmiana mechaniki i dodanie nowych funkcji.

Zapowiedziano również, że gra studia Gamesture, Hero Legacy, jest bliska technicznego startu, a nowe gry z segmentu "social wars" będą testowane w tym roku.

"Przejęcia i współprace dalej pozostają w naszej startegiii, dadzą nam know-how, który później możemy przełożyć na nasze kolejne produkty" - powiedział Gattner.

Z kolei dyrektor finansowa, Magdalena Jurewicz poinformowała, że spółka nie podjęła jeszcze decyzji w kwestii dywidendy.

"Nie zdecydowaliśmy jeszcze o wypłacie dywidendy, ale poinformujemy o decyzji w kwietniu, nie planujemy również skupu akcji własnych" - powiedziała.

Ten Square Games wypracował w czwartym kwartale 2022 roku 35,3 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 67,4 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał 36,2 mln zł skorygowanej EBITDA (przedział 32,3 - 38,5 mln zł).

Przychody Ten Square Games wyniosły w tym okresie 131,3 mln zł wobec 135,9 mln zł konsensusu (przedział 129,2-138 mln zł). Rok temu sięgnęły 47 mln zł.

EBIT wyniósł 4,2 mln zł wobec 23,5 mln zł konsensusu (przedział 21,5 - 26,7 mln zł). Spółka zanotowała w tym okresie stratę netto w wysokości 7,3 mln zł, natomiast konsensus zakładał zysk netto na poziomie 19,6 mln zł (przedział 16,4 -23,4 mln zł).

Grupa Ten Square Games zakończyła 2022 rok wynikami niższymi niż w rekordowym 2021 roku. Skonsolidowane płatności użytkowników gier osiągnęły 542 mln zł, a łączne przychody ukształtowały się na poziomie 538,5 mln zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 140,8 mln zł.

Na koniec roku grupa dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 126,6 mln zł. (PAP Biznes)

mcb/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Rekrutujesz? Odbierz 50% rabatu na pierwsze ogłoszenie na Pracuj.pl

Rekrutujesz? Odbierz 50% rabatu na pierwsze ogłoszenie na Pracuj.pl

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Gry komputerowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki