REKLAMA
TYLKO U NAS

Strata netto Betacomu w I kw. roku obrachunkowego 2004/2005 wyniosła 1,4 mln zł

2004-08-05 10:58
publikacja
2004-08-05 10:58
Betacom S.A. zakończył I kwartał roku obrachunkowego 2004/2005. Sprzedaż firmy w I kwartale wyniosła 11.6 mln PLN, co stanowi wzrost o 68% w stosunku do sprzedaży za I kwartał w analogicznym okresie roku ubiegłego. Strata netto wyniosła 1,4 mln PLN.

„Sprzedaż w branży informatycznej ma charakter sezonowy. Pierwszy kwartał jest okresem najniższej sprzedaży w ciągu roku” – mówi Mirosław Załeski, prezes zarządu Betacom S.A. „Dynamika sprzedaży Betacomu w lipcu 2004 przekroczyła 100% i sprzedaż miesięczna była większa niż sprzedaż w całym I kwartale ubiegłego roku obrotowego” – podkreśla prezes Załęski. Zarząd Betacom S.A. podtrzymuje realizację prognozy zysku netto za cały rok w wysokości 3,4 mln PLN.

W ostatnim okresie Betacom poszerzył swoją ofertę o nowe, bardziej zaawansowane technologicznie produkty i związane z nimi usługi. Znalazły się wśród nich: produkt IRP przeznaczony dla dużych firm z rynku przemysłowego i produkty rodziny Content Managment dla firm z rynku finansowego. Firma poszerzyła również ofertę systemów wspierających zarządzanie infrastrukturą i procesami w IT dla dużych organizacji. Znacznemu wzmocnieniu uległ też dział sprzedaży.

Wprowadzenie do oferty nowych produktów wiązało się z koniecznością zwiększenia zatrudnienia. W ostatnim roku w Betacomie zatrudniono ponad 20 osób, co przyniosło podwyższenie kosztów osobowych. Mimo, że sprzedaż wzrosła bardziej niż koszty osobowe, wynik operacyjny uplasował się na niższym poziomie niż rok temu. Spowodowane jest to również znacznym spadkiem poziomu marż na rynku usług informatycznych w stosunku do ubiegłego roku. Zjawisko to dotyczy całej branży IT.

W ostatnim okresie Betacom podpisał trzy nowe, znaczące umowy HP, IBM i PKP Informatyka o łącznej wartości około 9 mln PLN. Na temat kilku innych prowadzone są rozmowy i do końca roku kalendarzowego firma przewiduje ich finalizację. Oprócz oczekiwanej większej sprzedaży w najbliższych dwóch kwartałach wzrośnie też marża. Przewidywania te wynikają z faktu, że cykl sprzedaży i proces podpisywania projektów bardziej zaawansowanych informatycznie, a więc z reguły przynoszących wyższą marżę, jest dłuższy i kontrakty te podpisywane są zwykle w ostatnim kwartale roku kalendarzowego.

Obecnie Spółka zakończyła przebudowę internetowej strony firmowej. Wdraża także system klasy ERP. Zwiększy on efektywność sprzedaży oraz umożliwi szybszą obsługę klienta i zapewni usługi wysokiej jakości. W następnej fazie wdrożenia tego systemu Betacom zamierza zintegrować go z działającym w firmie od 2 lat systemem CRM firmy Siebel.

M.D.
Źródło:
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki