Okazuje się, że podczas zakupów zachowujemy dużo rozsądku. Polacy kupują z głową i znajdują nowe sposoby na oszczędzanie.


Z badania "Sprytne zakupy Polaków 2016" wynika, że Polacy to bez wątpienia "smart shopperzy". Szukają sposobów, by jak najwięcej zaoszczędzić na zakupach, nabywając produkty jednocześnie tanie i dobrej jakości - pisze "Gazeta Polska Codziennie", powołując się na wyniki badania zrealizowanego na zlecenie serwisu Refunder.pl.
Klienci najczęściej kierują się ceną (72 proc. badanych), ale także jakością (60 proc.). Dla blisko jednej trzeciej Polaków ważna jest marka produktu, a ponad 26 proc. kupuje produkty, do których są przyzwyczajeni.
Z raportu wynika także, że ponad trzy czwarte osób wyszukuje okazji, promocji i rabatów. A 80 proc. Polaków korzysta z programów lojalnościowych.
Najwięcej wydajemy na żywność - miesięcznie około 760 zł. Drugą najpopularniejszą kategorią produktów są ubrania i akcesoria, na które przeznaczamy co miesiąc ponad 200 zł.
Zakupy Polaków coraz bardziej mobilne
Ponad połowa osób robiących zakupy przez internet używa do tego celu urządzeń mobilnych. Odsetek korzystających zarówno ze smartfonów, jak i z tabletów jest blisko dwukrotnie wyższy niż jeszcze rok temu. Ponad 90 proc. kupujących w sieci wykorzystuje smartfony i tablety, by ułatwić sobie proces zakupowy, np. poszukać najlepszego dla siebie produktu czy przejrzeć opinię o danym przedmiocie.
- Polacy, którzy nauczyli się robić zakupy mobilnie, robią to w sposób przemyślany. Przede wszystkim kobiety wykonują bardzo dużo czynności okołozakupowych, czyli nie tylko kupują, lecz także szukają opinii, szukają potwierdzenia tego, czy dany zakup będzie dobry, a po zakupie szukają potwierdzenia, że ten zakup był potrzebny i wykonany sensownie - mówi Bonarowski. - Z kolei mężczyźni bardzo szybko zmieniają urządzenia ze stacjonarnych na mobilne. Wśród mężczyzn właściwie większość kupuje przez telefony komórkowe, smartfony czy tablety.
sp/