REKLAMA

Skandal w Volkswagenie dotyczy też 1,2 mln samochodów Skoda

2015-09-28 18:57
publikacja
2015-09-28 18:57

Firma Skoda, należąca do koncernu Volkswagen, poinformowała w poniedziałek, że 1,2 mln aut tej marki na świecie miało instalowane oprogramowanie umożliwiające fałszowanie wyników testów spalin z silników Diesla.

fot. AFP/EAST NEWS / / EastNews

"Mogę potwierdzić, że w ramach marki Skoda chodzi o ok. 1,2 mln samochodów w skali światowej" - powiedział AFP rzecznik czeskiej firmy Jozef Balaż.

Władze USA ujawniły 18 września, że Volkswagen jest podejrzewany przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) o manipulowanie pomiarem spalin z silników dieslowskich, co może oznaczać dla producenta ogromne kary.

Koncern przyznał 22 września, że zakwestionowane przez EPA oprogramowanie było instalowane w jego samochodach także poza USA. Ma ono znajdować się w ok. 11 mln pojazdów na całym świecie, w tym w Polsce.(PAP)

kot/ kar/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (56)

dodaj komentarz
~TANDEM
Smartfoniarze oraz inny internetowy motłoch podniecają się takimi głupstwami, zaś KORPOSIEROTY milczą bo pracują jak oślaki w takich KORPORACJACH jak VOLKSWAGEN, gdzie przekręt goni przekręt (ludowy samochód to wymysł kamaryli hitlerowskiej zrobiony podobno przez Pana Ferdynanda Porsche). Jak zatankowałem 16 września zbiornik oleju Smartfoniarze oraz inny internetowy motłoch podniecają się takimi głupstwami, zaś KORPOSIEROTY milczą bo pracują jak oślaki w takich KORPORACJACH jak VOLKSWAGEN, gdzie przekręt goni przekręt (ludowy samochód to wymysł kamaryli hitlerowskiej zrobiony podobno przez Pana Ferdynanda Porsche). Jak zatankowałem 16 września zbiornik oleju napędowego do pełna i wyzerowałem licznik, to jak po dwóch tygodniach jazdy pojawiło się czerwone światełko (jak w smartfonie gdy się rozum/bateria wyczerpuje), więc zajechałem, zatankowałem. I patrzę na cztery liczby. 58,6 l paliwa za 248 zł, kilometrów zrobionych 971. Potem wziąłem kartkę papieru i przeliczyłem w kilka sekund. - około 6,0 l paliwa na 100 km. Po powrocie do domu przeliczyłem na spokojnie przy kawie (zrobiłem ją sobie sam) piąty wskaźnik - wyszło, że każdy kilometr jazdy kosztował mnie niecałe 26 groszy. BEZ SMARTFONA. Trzecia klasa szkoły podstawowej powinna wystarczyć do tych skomplikowanych obliczeń. Aha; szósty wskaźnik - cena paliwa to około 4,23 zł za litr. Tacy będą debile w Polsce jak smartfony oraz internet wydajne. Ale czas KORPOSIEROT oraz wielkich KORPORACJI powoli mija. Jeszcze ze dwadzieścia lat. Czytałem, że Volkswagen już nie pracuje z paroma geniuszami. Ciekawe jakie odprawy podostawali...
~Chaos
ZBYSZEK nie nakręciłem się wcale.
~roger45
a propo to czytam ze corka aktora Walkera skarzy Porsche, ze Walker zginal jadac 150 km/h na terenie gdzie bylo ograniczenie ok. 50km/h .
Czy ona wie, ze ludzie gineli na drogach po inspiracji filmami Walkera ?
~show
Różnica pomiędzy VW a Skoda jest taka, że VW manipulował a w Skodzie to oprogramowanie było ale do manipulacji go nie wykorzystano.
~qaz
ha ha ha, a Dudeiro nie ma lysego placka na skorupie.
~koy
Czy masz jakąś wiedzę na ten temat, czy spekulujesz
~roger45
Obecna motoryzacja to same absurdy:
1.ceny za auta jak za mieszkania,
2. wymuszona moda w EU na diesle (3/4 produkcji swiatowej diesli osobowych idzie do EU) nawet dla malych samochodow, zeby diesle nie truly i halasowaly ponosi sie nadzwyczajne koszty (filtry, piezowtryski itp, co jak sie zepsuje to caly zysk z oszczednosci
Obecna motoryzacja to same absurdy:
1.ceny za auta jak za mieszkania,
2. wymuszona moda w EU na diesle (3/4 produkcji swiatowej diesli osobowych idzie do EU) nawet dla malych samochodow, zeby diesle nie truly i halasowaly ponosi sie nadzwyczajne koszty (filtry, piezowtryski itp, co jak sie zepsuje to caly zysk z oszczednosci na paliwie nic nie warty),
3. nacisk marketingowy na tzw sportowy charakter aut ( pytam w jakim sporcie ?), przez co ginie mnostwo ludzi
~ououou
W EU wymuszona moda na diesle, w Stanach wymuszona moda na silniki benzynowe. To się chyba wyrównało?
~Gracol
To jutro SeatGate - przecież to są identyczne silniki - w tym VW stopniują napięcie, czy o co chodzi?
~show
są, tylko oprogramowanie jak sie ma odpowiednie, to trzeba je jeszcze odpowiednio ustawić, w Skodzie wiedzieli ale z tego co piszą to nie ustawiali w sposób nieodpowiedni.

Powiązane: Niemcy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki