REKLAMA

Rząd nie chce tańszych samochodów z Niemiec

2020-09-29 06:49
publikacja
2020-09-29 06:49
Reuters

Sukces zielonej transformacji motoryzacyjnej Niemiec zależy w dużej mierze od eksportu używanych aut do Polski - czytamy we wtorkowym "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Jak podaje gazeta, niemieckie samochody będą tanieć wraz z dążeniem tamtejszych władz do popularyzacji nowego, niskoemisyjnego transportu. "Z drugiej strony polskie władze próbują się przed tym bronić, pracując nad wyższą akcyzą" - informuje.

Według dziennika, możliwość sprowadzania jeszcze większej liczby starych samochodów zza zachodniej granicy sprawia, że rząd "planuje zwiększyć koszty takich operacji", przy okazji szukając kolejnych środków do "poprawienia nadszarpniętej przez COVID-19 sytuacji budżetowej". Ekspert z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych (FPPE) mówi, że w ciągu najbliższego tygodnia dojdzie do spotkania z minister rozwoju i rozmów na temat zwiększenia akcyzy na importowane auta. "Z naszych analiz wynika, że to największa przeszkoda w tworzeniu niskoemisyjnego transportu w Polsce" – wyjaśnia.

"DGP" tłumaczy, że nowe stawki będą wyliczone na podstawie pojemności silnika, wieku pojazdu i parametrów emitowanych zanieczyszczeń. "Przedstawiciele rządu nie ukrywają, że celem jest to, aby sprowadzenie do Polski najstarszych aut stało się po prostu nieopłacalne. Ma to przełożyć się na większy ruch wśród krajowych dealerów, a jednocześnie poprawić szansę na rozwój elektromobilności" - czytamy dalej.

Pres IBRM Samar Wojciech Drzewiecki wskazuje, że obecny sposób obliczania akcyzy na samochody jest "anachroniczny". "Często nowe i bardziej ekologiczne samochody są obarczone wyższymi opłatami tylko ze względu na pojemniejszy silnik. Trudno jednak liczyć na to, że dodatkowe obciążenia podatkowe bezpośrednio przełożą się na zakup nowych samochodów. Polacy decydują się na używane, bo bardzo wielu z nich na inne po prostu nie stać. Można się spodziewać, że część nabywców w takiej sytuacji w ogóle zrezygnuje z kupna. Na skalę importu duży wpływ mają również wahania w kursach walut" – mówi. (PAP)

skib/ dki/

Źródło:PAP
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (24)

dodaj komentarz
dongonzales
Problem z nowymi samochodami jest taki że ich czas życia jest znacznie krótszy. Jakoś nie wyobrażam sobie żeby wiele z wyprodukowanych po 2010 dożyło 20 lat. Te "nowe" samochody są awaryjne i kosztowne w naprawie. Nie dziwię się więc że Niemcy chcą wypchnąć jakimś frajerom ten złom. Kiedyś wszystko ostatecznie Problem z nowymi samochodami jest taki że ich czas życia jest znacznie krótszy. Jakoś nie wyobrażam sobie żeby wiele z wyprodukowanych po 2010 dożyło 20 lat. Te "nowe" samochody są awaryjne i kosztowne w naprawie. Nie dziwię się więc że Niemcy chcą wypchnąć jakimś frajerom ten złom. Kiedyś wszystko ostatecznie jechało do Afryki, ale tych nowszych aut z Europy tam nikt nie kupi bo są nienaprawialne. Więc frajerów trzeba szukać w bogatszych krajach.
1as
Fakt, o moją starą Toyotę handlarze się pokłócili, który do Afryki wywiezie.
Te nowe to bedzie gorący kartofel za kilka lat.
kozey
Nie zdziwię się jak te elektryki będą do nas pukać, a my jeszcze dobrze nie rozjeździmy diesli i benzyniaków w spadku po Hansie.
Teraz silniki i główne podzespoły są projektowane na 200 000 km w cyklu mieszanymi. Kiedyś niezniszczalny 1.9 TDI, spalał średnio 8l/100km umierał oficjalnie mając 500 000km (a ile tam
Nie zdziwię się jak te elektryki będą do nas pukać, a my jeszcze dobrze nie rozjeździmy diesli i benzyniaków w spadku po Hansie.
Teraz silniki i główne podzespoły są projektowane na 200 000 km w cyklu mieszanymi. Kiedyś niezniszczalny 1.9 TDI, spalał średnio 8l/100km umierał oficjalnie mając 500 000km (a ile tam rodowity Niemiec go na komisie wykręcił, to tylko Allah wie), teraz jego odpowiednik 1.6 TDI roku spala 12l/100km, moc taka sama... na papierze, po przekroczeniu magicznej granicy 200 000km odblokowujesz kolejny poziom wiedzy motoryzacyjnej i zaczynasz się dowiadywać jakie to ciekawe systemy masz w samochodzie.
1as
Jak jadę za poniemieckim dieslem, to najpierw zamykam nawiew, a potem robię odstęp 50 metrów.
Obowiązkowe, rygorystyczne badania techniczne pod katem ochrony środowiska przed rejestracją i po kłopocie.
men24a
Po co się podniecacie? Oni odebrali złodzieją 200/300 mld i mamy rekordowy deficyt i trzeba nową daninę wprowadzić aby spiąć to coś zwane budżetem. Dlatego dla dobra szczególnie ludzi Podkarpacia wprowadzają opłatę cukrową, teraz żeby jeszcze większymi szortami jeździli i większą akcyzę zapłacili,bo nikt nie Po co się podniecacie? Oni odebrali złodzieją 200/300 mld i mamy rekordowy deficyt i trzeba nową daninę wprowadzić aby spiąć to coś zwane budżetem. Dlatego dla dobra szczególnie ludzi Podkarpacia wprowadzają opłatę cukrową, teraz żeby jeszcze większymi szortami jeździli i większą akcyzę zapłacili,bo nikt nie sądzi że obniżą akcyzę na nowe auta chyba że chłop z Podkarpacia, on w to wierzy. A na opłacie od hipermarketów czy deszczu to przecież się nie skończy.
andrzejwaskez
I dobrze, że nie chce. Importu nie zablokuje, a może przy okazji coś od Niemiec uzyska.
Bardzo prosta technika negocjacyjna.
anty12
To jest hicior. Czekam tylko na to :D Szybciej sie z tego wycofaja jak z ustawy futerkowej (z niej na pewno sie wycofaja, tylko w taki tchorzliwy sposob jak z podwyzkami dla poslow, ze niby tego nie chcieli, tylko Peło). Caly plebs, ktory glosowal na PiS z podkarpacia, ta bieda ktora wozi sie 20letnim niemieckim szrotem nagle wytrzasnie To jest hicior. Czekam tylko na to :D Szybciej sie z tego wycofaja jak z ustawy futerkowej (z niej na pewno sie wycofaja, tylko w taki tchorzliwy sposob jak z podwyzkami dla poslow, ze niby tego nie chcieli, tylko Peło). Caly plebs, ktory glosowal na PiS z podkarpacia, ta bieda ktora wozi sie 20letnim niemieckim szrotem nagle wytrzasnie z d 100k na nowy saochod hahahhahah. Mysieliby chyba leasingowac corke przez rok, zeby natrzepa;a taka kase :D Jadzi w rzadzie nikt nie chce juz ani jarus ani gowin, ale smrod straszny po niej po zostal. PiS ustawa zrobi z kazdego milionera. Niudacznik MAteusek natrzaskal milion elektrykow dla ludu wiec stac nas, stac kazdego na nowy samochod. TAk to jest jak nieudacznik i osoba oderwala od realiow jak maly prezesik, ktory w zyciu dnia nie przepracowal a ma 7k emerytirki biora si ea rzadzenie. Powodzenia w tej polszy. Mam dla was 2 rady - zabierajcie kase z banku i zacznijscie realizowac plan B na zycie za granica. BEdzie was stac na nowy samochod, jak pojdziecie pracowac do DE.
katzpodola
zostałeś już raz dzbanem roku na bankierze i widzę że twardo dzierżysz pierwsze miejsce.
anty12 odpowiada katzpodola
Tylko sie nie zes... :D pisiorku. Coraz bardzoiej nerwowe te wasze ruchy. I tak waz Zbysio zalatwi :D
tysiak35
Używane samochody to potężna część realnej gospodarki warsztaty mechaniczne lakiernicze elektryczne spawalnicze komisy złomowiska przetop stali produkcja nowych części auto lawety i pasja wielu osób

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki