Saab 9-3X: Dane techniczne i osiągi

2009-09-10 16:47
publikacja
2009-09-10 16:47

Silnik benzynowy i BioPower:

  • Czterocylindrowy, rzędowy, o pojemności 1998 cm³
  • Aluminiowa głowica i blok silnika.
  • Turbodoładowanie z intercoolerem. DOHC, 16-zaworowy.
  • Wałki wyrównoważające.
  • Moduł sterujący silnikiem Saab Trionic 8

Silnik wysokoprężny:

  • Czterocylindrowy, rzędowy, o pojemności 1910 cm
  • Aluminiowa głowica, blok silnika odlewany z żeliwa. DOHC, 16-zaworowy.
  • Szyna zespolona (Common Rail), bezpośredni, wielopunktowy wtrysk oleju napędowego.
  • Dwustopniowe turbodoładowanie z intercoolerem.
  • Dwumasowe koło zamachowe.
  • Moduł sterujący silnikiem Bosch.
  • Bezobsługowy filtr cząstek stałych.

Układ przeniesienia napędu:

  • Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów.
  • Sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów, z opcją manualnej zmiany biegów Saab Sentronic.
  • Silnik benzynowy i BioPower: Napęd na cztery koła Saab XWD, opcjonalnie: mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD) osi tylnej.

Zawieszenie:

  • Przód: Kolumny McPhersona, amortyzatory hydrauliczno-gazowe.
  • Stabilizator poprzeczny.
  • Oddzielna, hydroformowana rama pomocnicza.
  • Tył: Niezależne, czterowahaczowe, z wahaczem wzdłużnym.
  • Sprężyny śrubowe.
  • Amortyzatory hydrauliczno-gazowe.
  • Stabilizator poprzeczny.
  • Oddzielna rama.

Koła, ogumienie:

  • 17 x 7”, ze stopów lekkich, 225/50
  • 18 x 7,5”, ze stopów lekkich, 235/45 (opcjonalnie przy napędzie na cztery koła XWD)
  • 18 x 7,5”, ze stopów lekkich, 225/45 (opcjonalnie przy napędzie na przednie koła)

Układ kierowniczy:

  • Zębatkowy
  • Silnik benzynowy i BioPower: hydrauliczne wspomaganie kierownicy

Silnik wysokoprężny:

  • elektryczno-hydrauliczne wspomaganie kierownicy
  • Zakres obrotów kierownicy: 2,67 obrotu – XWD)/2,75 obrotu – napęd na przód
  • Promień zawracania (od krawężnika do krawężnika): 11,7 m (XWD) / 11,4 m (napęd na przód)

Układ hamulcowy:

  • Dwustopniowy, podciśnieniowy siłownik wspomagający, ESP, ABS, TCS, MBA, EBD, CBC.
  • Tarcze (p/t): 302/292 mm, wentylowane

Masa:

  • Masa własna: 1580 – 1 761 kg
  • Rozkład: 57/43% (p/t) – XWD i 60/40% (p/t) – napęd na przód
  • Maksymalna masa przyczepy: 1400-1600 kg (z hamulcem), 750 kg (bez hamulca)

Pozostałe dane:

  • Pojemność bagażnika (cm³, standard VDA): 477/1331 (po złożeniu oparcia kanapy)
  • Zbiornik paliwa: 61 litrów (silnik wysokoprężny: 58 litrów)
  • Zbiornik na płyn do spryskiwaczy: 5,2 litra
WERSJA SILNIKA 2,0T 2,0T BioPower¹ 1,9 TTiD
Pojemność skokowa (cm³) 1998 1998 1910
Moc maksymalna 210 KM (154 KW) przy 5 300 obr./min 210 KM (154 KW) przy 5 300 obr./min 180 KM (132 KW) przy 4 000 obr./min
Maks. moment obrotowy 300 Nm w zakresie 2 500 – 4 000 obr./min 300 Nm w zakresie 2 500 – 4 000 obr./min 400 Nm(²) w zakresie 1 850 – 2 750 obr./min
Średnica cylindra/skok (mm) 86/86 86/86 90,4/82
Współczynnik kompresji 9.5:1 9.5:1 16.5:1
Maksymalne ciśnienie doładowania 0,85 bar 0,85 bar 1,8 bar
OSIĄGI M6 A6 M6 M6 A6
0-100 km/h 8,5 9,6 8,5 8,7 9,2
80-120 km/h, na piątym biegu 12,7 12,7 9,5
Prędkość maksymalna (km/h) 230 220 230 220 215
Zużycie paliwa M6 A6 M6 M6 A6
Cykl mieszany (l/100 km) 8,3 10,1 8,3 5,5 6,9
Emisja CO2 (g/km) 199 242 199 144 182

M6 = sześciobiegowa skrzynia manualna A6 = sześciobiegowa skrzynia automatyczna 1 Przy jeździe na benzynie, brak danych dla etanolu E85 2 W przypadku skrzyni automatycznej 370 Nm w zakresie 1 750 – 3 250 obr./min

Wszystkie informacje na temat osiągów mają charakter wstępny.

Umów się na jazdę próbną!

Źródło:Artykuł sponsorowany
Tematy
Załóż eKonto w promocji i zyskaj 150 zł od Bankier.pl + do 300 zł od mBanku + do 300 zł w programie poleceń

Załóż eKonto w promocji i zyskaj 150 zł od Bankier.pl + do 300 zł od mBanku + do 300 zł w programie poleceń

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki