REKLAMA

Rynek smartfonów skurczył się o jedną piątą. Samsung tuż przed Huaweiem

2020-08-26 12:21
publikacja
2020-08-26 12:21
fot. monte_foto / Shutterstock

Rynek smartfonów skurczył się o 20,4 proc. Największe straty w drugim kwartale zanotowali Samsung i Xiaomi. 

Sprzedaż smartfonów Samsunga zmniejszyła się w drugim kwartale o ponad jedną czwartą w porównaniu z 2019 r. Pandemia COVID-19 uderzyła również w Xiaomi, który zanotował niewielki spadek udziału w rynku, natomiast znaczący - 21,5 proc. w liczbie sprzedanych urządzeń. Mniejsze straty liczy Huawei - spadek o 6,8 proc.

Sprzedaż smartfonów użytkownikom końcowym w II kw. 2019 i 2020
Producent II kw. 2020 II kw. 2019 Zmiana r/r
Sprzedane smartfony [tys. szt] Udział w rynku Sprzedane smartfony [tys. szt] Udział w rynku 
Samsung 54 759,4 18,60% 75 111,8 20,30% -27,10%
Huawei 54 125,0 18,40% 58 055,7 15,70% -6,80%
Apple 38 386,1 13% 38 522,9 10,40% -0,40%
Xiaomi 26 095,2 8,90% 33 250,9 9% -21,50%
OPPO 23 612,1 8% 28 070,2 7,60% -15,90%
Pozostali 97 692,1 33,20% 137 282,5 37,10% -28,80%
Źródło: https://www.gartner.com

Rynek smartfonów skurczył się o 20,4 proc. w porównaniu w ubiegłym rokiem, wynika z danych przedstawionych przez portal Gartner. Samsung i Huawei sprzedali najwięcej urządzeń. W czołówce zestawienia znalazł się Apple, którego sprzedaż pozostała praktycznie niezmienna.

Samsung sprzedał najwięcej smartfonów

Samsung zdobył niewielką przewagę na Huawei pod względem sprzedanych urządzeń w drugim kwartale tego roku, wynika z badania przeprowadzonego przez Gartner. Koreański producent sprzedał o 27,1 proc. mniej smartfonów niż w ubiegłym roku. Stopniał udział Samsunga w rynku z 20,3 proc. do 18,6 proc.

Huawei z większym udziałem rynku

Huawei sprzedał w drugim kwartale 2020 r. o 6,8 proc. mniej smartfonów niż w tym samym okresie rok temu. Jednocześnie udział w rynku chińskiego producenta zwiększył się z 15,7 proc. do 18,40 proc. Do miejsca lidera w zestawieniu przygotowanym przez Gartner, Huawei traci tylko 0,20 p. proc. pod względem udziału w rynku.

Apple wyszedł "na zero"

Jak wynika z danych przedstawionych przez portal Gartner, Apple w najmniejszym stopniu odczuł skutki pandemii COVID-19. Sprzedaż amerykańskich iPhone'ów pozostała praktycznie na niezmiennym poziomie w porównaniu z ubiegłym rokiem.

DF

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Apple

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki