Rynek smartfonów skurczył się o 20,4 proc. Największe straty w drugim kwartale zanotowali Samsung i Xiaomi.


Sprzedaż smartfonów Samsunga zmniejszyła się w drugim kwartale o ponad jedną czwartą w porównaniu z 2019 r. Pandemia COVID-19 uderzyła również w Xiaomi, który zanotował niewielki spadek udziału w rynku, natomiast znaczący - 21,5 proc. w liczbie sprzedanych urządzeń. Mniejsze straty liczy Huawei - spadek o 6,8 proc.
| Sprzedaż smartfonów użytkownikom końcowym w II kw. 2019 i 2020 | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Producent | II kw. 2020 | II kw. 2019 | Zmiana r/r | ||
| Sprzedane smartfony [tys. szt] | Udział w rynku | Sprzedane smartfony [tys. szt] | Udział w rynku | ||
| Samsung | 54 759,4 | 18,60% | 75 111,8 | 20,30% | -27,10% |
| Huawei | 54 125,0 | 18,40% | 58 055,7 | 15,70% | -6,80% |
| Apple | 38 386,1 | 13% | 38 522,9 | 10,40% | -0,40% |
| Xiaomi | 26 095,2 | 8,90% | 33 250,9 | 9% | -21,50% |
| OPPO | 23 612,1 | 8% | 28 070,2 | 7,60% | -15,90% |
| Pozostali | 97 692,1 | 33,20% | 137 282,5 | 37,10% | -28,80% |
| Źródło: https://www.gartner.com | |||||
Rynek smartfonów skurczył się o 20,4 proc. w porównaniu w ubiegłym rokiem, wynika z danych przedstawionych przez portal Gartner. Samsung i Huawei sprzedali najwięcej urządzeń. W czołówce zestawienia znalazł się Apple, którego sprzedaż pozostała praktycznie niezmienna.
Samsung sprzedał najwięcej smartfonów
Samsung zdobył niewielką przewagę na Huawei pod względem sprzedanych urządzeń w drugim kwartale tego roku, wynika z badania przeprowadzonego przez Gartner. Koreański producent sprzedał o 27,1 proc. mniej smartfonów niż w ubiegłym roku. Stopniał udział Samsunga w rynku z 20,3 proc. do 18,6 proc.
Huawei z większym udziałem rynku
Huawei sprzedał w drugim kwartale 2020 r. o 6,8 proc. mniej smartfonów niż w tym samym okresie rok temu. Jednocześnie udział w rynku chińskiego producenta zwiększył się z 15,7 proc. do 18,40 proc. Do miejsca lidera w zestawieniu przygotowanym przez Gartner, Huawei traci tylko 0,20 p. proc. pod względem udziału w rynku.
Apple wyszedł "na zero"
Jak wynika z danych przedstawionych przez portal Gartner, Apple w najmniejszym stopniu odczuł skutki pandemii COVID-19. Sprzedaż amerykańskich iPhone'ów pozostała praktycznie na niezmiennym poziomie w porównaniu z ubiegłym rokiem.
DF






















































