REKLAMA
WEBINAR

Rynek reklamy odrobi straty poniesione w pandemii

2021-08-25 12:32
publikacja
2021-08-25 12:32

Rynek reklamy w najbliższych kwartałach odrobi straty poniesione w pandemii, a w 2021 r. wydatki reklamowe w Polsce wzrosną o 13 proc. - ocenia Publicis Groupe. Z raportu grupy wynika, że wartość rynku reklamowego w Polsce w pierwszym półroczu 2021 r. wyniosła 4,8 mld zł, co oznacza wzrost o 20,5 proc. rdr oraz o 1,7 proc. względem 2019 r.

Rynek reklamy odrobi straty poniesione w pandemii
Rynek reklamy odrobi straty poniesione w pandemii
fot. HH / / Bankier.pl

"W drugim kwartale 2021 roku reklamodawcy wydali o 41,9 proc. więcej niż w 2020. Przy tak wysokich dynamikach jesteśmy spokojni o to, że rynek reklamy w najbliższych kwartałach odrobi straty poniesione w pandemii" - powiedziała, cytowana w komunikacie, Chief Investment Officer Publicis Groupe Iwona Jaśkiewicz-Kundera.

"Perspektywy na drugą połowę roku są równie obiecujące, choć przed nami najprawdopodobniej czwarta fala pandemii. (...) Na pewno poszczególne branże, konsumenci, a także rynek reklamy zdołali dopasować się do nowej rzeczywistości. Pozwala to prognozować, że w całym roku wydatki reklamowe w Polsce wzrosną o 13 proc. Oznaczałoby to odrobienie strat z 2020 r. i niewielkie przyspieszenie wobec 2019 roku. W kolejnych miesiącach będziemy obserwować wzrosty we wszystkich mediach, z wyjątkiem dzienników i magazynów" - dodała.

Z komunikatu Publicis wynika, że po sześciu miesiącach 2021 r. wzrosty notują wszystkie media z wyjątkiem prasy i kina - reklama online wygenerowała przychód większy o 23,9 proc. względem 2020 r., nieco wolniej rosła telewizja – o 21,4 proc. oraz radio – o 20,2 proc.

"Kolejnym rosnącym medium jest outdoor – wzrost budżetów wyniósł w pierwszym półroczu 19,1 proc. Magazyny straciły 9,8 proc. przychodów, zaś dzienniki 12,9 proc. Kina pozostały zamknięte prawie do końca maja, w ich przypadku mówimy o spadku przychodów przekraczającym 70 proc." - napisano.

Jak wskazuje Publicis Groupe, niemal wszystkie sektory zwiększyły swoje wydatki na reklamę - inwestycje reklamowe zmniejszyły tylko branża farmaceutyczna i media, a radykalnie wydatki wzrosły w sektorach: handel (+36,7 proc.) oraz żywność (+22,8 proc.).

"Przed nami zmiany na rynku reklamy telewizyjnej. Jesienią czekają nas nie tylko nowe ramówki. Polsat Media podjął decyzję o zmianie sposobu rozliczania kampanii w oparciu o poszerzone badanie Nielsen Audience Measurement, obejmujące poza tradycyjnymi także GRP, uzyskane dzięki oglądaniu telewizji poza domem (OOH – out of home viewing). Wyrażamy obawy, że ta decyzja zachwieje walutą, w której od lat rozlicza się rynek reklamy telewizyjnej w Polsce i tym samym wpłynie na obraz rynku netto" - ocenia Jaśkiewicz-Kundera.

Publicis Groupe jest jednym z największych holdingów reklamowych na świecie. W Polsce grupa zatrudnia prawie 1,5 tys. pracowników. (PAP Biznes)

doa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
MINI pełne dobrych ofert.

MINI pełne dobrych ofert.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Epidemia koronawirusa z Chin

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki