Biedronka wypadła z pierwszej dziesiątki ulubionych sklepów Polaków. Na podium wraca natomiast Rossmann. To wyniki ósmej edycji rankingu najlepiej ocenianych sieci handlowych w Polsce przygotowanej przez firmę doradczą OC&C Strategy Consultants.


Po rocznej przerwie Rossmann powraca na pozycję lidera rankingu sieci handlowych. Najpopularniejsza drogeria w Polsce cieszy się największym zaufaniem Polaków, zostawia konkurencję daleko w tyle, również w kategoriach takich jak wygląd sklepów, obsługa klientów czy wygoda robienia zakupów. Poza Rossmannem w rankingu pojawia się również sieć Hebe, należąca do Jeronimo Martins, właściciela Biedronki.
W TOP 10 najlepszych sieci w kraju znajdują się również: Nike, Allegro, Lidl, Empik, Ikea, 4F, Castorama i Decathlon.
Dodatkowo do grona zwycięzców rankingu bez wahania można zaliczyć w tej edycji również firmy wywodzące się z branży e-commerce, tj. eobuwie.pl oraz Answer.com, którzy dzięki nowemu podejściu do rozumienia strategii omnichannel zaczęły zyskiwać coraz wyższą sympatię polskich konsumentów.


Z drugiej strony najnowsza edycja raportu OC&C Strategy Consultants dostrzega 2 spektakularne spadki: Biedronki i Zary.
Sieć dyskontów Biedronka spada o 9 pozycji i po raz pierwszy w historii rankingu znajduje się poza TOP 10 ulubionych sieci handlowych Polaków (18 pozycja w rankingu).
W tym samym czasie Lidl rośnie o 2 pozycje i zajmuje 4 pozycję w zestawieniu wszystkich ocenianych sieci handlowych. Biedronka odnotowuje duży spadek w kategorii „zaufanie konsumentów”, czyli w jednej z kategorii, na której wyrosła i z wykorzystaniem której podbiła serca i kieszenie Polaków. Wydaje się, że Biedronka poprzez eksperymenty z bardziej wyszukaną ofertą produktową, muzyką w sklepach czy własną kawiarnią traci zaufanie klientów, którzy postrzegają ją jako dyskont. W tym samym raporcie Biedronka wskazywana jest jako najtańsza spośród wszystkich sieci spożywczych, przed Lidlem, Auchanem i Dino.


Również popularna sieć odzieżowa Zara odnotowuje spektakularny spadek o 15 pozycji w porównaniu z ubiegłym rokiem, stając się najgorzej ocenianą siecią odzieżową w rankingu OC&C Retail Proposition Index. Jest to największy spadek w całej edycji rankingu.
Bankier.pl, mat.pras.