REKLAMA

Remont uszkodzonego pendolino będzie kosztował 20 mln zł

2018-02-21 19:40
publikacja
2018-02-21 19:40

Blisko 20 mln złotych będzie kosztował remont uszkodzonego w kwietniu ub. roku pendolino - powiedział w środę prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. Dodał, że remont może potrwać nawet kilkanaście miesięcy.

fot. / / PKP

Pendolino 7 kwietnia ub. roku w pobliżu miejscowości Ozimek zderzyło się ze stojącym na przejeździe tirem.

"Będziemy lada moment przesyłać ten skład do remontu do Włoch" - powiedział prezes w trakcie środowej konferencji prasowej. Dodał, że spółka już dostała wycenę i jest ona "powyżej 20 mln zł". Chraniuk zaznaczył, że w tę sumę wchodzi także naprawa składu uszkodzonego w okolicach Modlina, ale to "są drobne naprawy i zostaną wykonane w Polsce".

Prezes dodał, że w przypadku składu uszkodzonego pod Ozimkiem z polisy sprawcy "możemy wziąć tylko 4 mln zł, resztę z naszego autocasco".

W miejscowości Ozimek w kwietniu ub. roku kierowca ciągnika siodłowego zignorował zakaz ruchu ciężarówek i wjechał na niestrzeżony przejazd kolejowy. Obciążony dodatkowym ładunkiem zestaw zablokował się na przejeździe.

Kiedy kierowca wysiadł z kabiny, żeby wezwać pomoc, w ciągnik uderzył pendolino. W wyniku zderzenia rannych zostało 18 osób, z czego siedem z poważnymi ranami przewieziono do szpitali. Uszkodzeniu uległ pociąg, szyny, blisko pięćset podkładów i sieć trakcyjna.

We wrześniu ub. roku w okolicach Modlina pendolino zahaczyło o stojący na przejeździe autobus, w którym były trzy osoby.

Obecnie PKP Intercity dysponuje 16 składami pendolino. 15 jest w ciągłym ruchu, jeden pozostaje w rezerwie.

autor: Mariusz Polit

edytor: Dorota Skrobisz

mp/ skr/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (11)

dodaj komentarz
jerloz210935
Trasy pendolino i innych szybkich pociągow winny być bezkolizyjne żadnych przejazdów,ktore winny być pod lub nad ziemią,inaczej te prędkości są nie do przyjęcia ze względu na ofiary i koszty.
jerzy.kopinski
Ciekawe kto za to zapłaci: PKP czyli my, czy też właściciel TIR-a? 20 mln to swoją drogą prawie 1/3 nowego DARTA z PESY.
y2767651
Przeciez napisali, ze pojdzie z AC pkp. Chyba nie sadzisz, ze wlasciciel znajdzie brakujace 16 milionow :]
/max ktory z niego sciagna, to pewnie milion - i to wyprzedajac caly jego majatek/
jerzy.kopinski odpowiada y2767651
Faktycznie, nie zauważyłem tej uwagi o AC. Dzięki.
forfun
i jeszcze - dlaczego to trwa tak długo - zaraz będzie rok ?
ajwaj
A dlaczego przejazd byl niestrzezony ??? Dlaczego chocby monitoring, czujniki zblizeniowe (20 zl w Castoramie) nie zatrzymal pociagu ???
Infrastruktura XXI wieku, czy sredniowiecza ?
mb-1
Tyle pytań a tak mało odpowiedzi.
qqryk
Dlatego, że nie ma potrzeby przejazdu strzeżonego: ruch pojazdów niewielki, wyłącznie lokalny, ograniczenie do 3,5 tony, znak stop przed przejazdem, tylko około 20 pociągów na dobę.
Czujniki za 20 zł nadają się do komórki na łopaty. Podniesienie klasy przejazdu to wydatek około 200-500 tys. zł.

Właściwe pytania brzmią:
-
Dlatego, że nie ma potrzeby przejazdu strzeżonego: ruch pojazdów niewielki, wyłącznie lokalny, ograniczenie do 3,5 tony, znak stop przed przejazdem, tylko około 20 pociągów na dobę.
Czujniki za 20 zł nadają się do komórki na łopaty. Podniesienie klasy przejazdu to wydatek około 200-500 tys. zł.

Właściwe pytania brzmią:
- dlaczego ubezpieczyciel nie zapłacił za dzierżawę pojazdu zastępczego (oczywiście tej samej kategorii, którą ubezpieczony celowo zniszczył).
- dlaczego w Polsce nie ma policji, która by dawała odpowiednio wysokie mandaty za wjazd ciężarówką tam gdzie nie wolno
- dlaczego w Polsce nie ma policji, która by dawała odpowiednio wysokie mandaty za ignorowanie znaku STOP
- czy kierowca zapłaci z własnej kieszeni za szkody, które wyrządził? (ponieważ zignorował dwa znaki zakazu wjazdu, ponosi on 100% odpowiedzialności).

Tak więc, ajwaj, nie zalecam plucia, gdyż rozum wraz z nim zanika.
y2767651
" czujniki zblizeniowe (20 zl w Castoramie) nie zatrzymal pociagu ???"

A jak taka czujka zawiedzie, to kto bedzie winny? Nikt nie dopusci takiego bubla (czujka zblizeniowa za 20 zeta w Casto) do pracy w warunkach w ktorych liczy sie niezawodnosc i bezpieczenstwo. Sprzet, ktory spelni standardy, bedzie wielokrotnie
" czujniki zblizeniowe (20 zl w Castoramie) nie zatrzymal pociagu ???"

A jak taka czujka zawiedzie, to kto bedzie winny? Nikt nie dopusci takiego bubla (czujka zblizeniowa za 20 zeta w Casto) do pracy w warunkach w ktorych liczy sie niezawodnosc i bezpieczenstwo. Sprzet, ktory spelni standardy, bedzie wielokrotnie drozszy.

"A dlaczego przejazd byl niestrzezony ???"

A dlaczego powinien byc? Jezeli bylby na nim duzy ruch, to bylby to przejazd bezkolizyjny. Ale to droga typowo lokalna, gdzie ilosc pojazdow na godzine zarowno kolejowych jak i samochodowych oscyluje w okolicach 2...

Powiązane: Pendolino na polskich torach

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki