REKLAMA

Rekordowe wyniki finansowe Red Bulla. Sprzedano niemal 6 mld puszek

2016-09-20 12:05
publikacja
2016-09-20 12:05

Firma Red Bull, produkująca popularny napój energetyczny, odnotowała w 2015 r. najwyższy zysk w historii swojego istnienia - donosi austriacki magazyn "Trend". Do klientów na całym świecie trafiło blisko 6 miliardów puszek z czerwonymi bykami.

fot. Gary Cameron / / FORUM

Z informacji magazynu "Trend" wynika, że firma w ostatnim roku odnotowała znakomite wyniki finansowe. W 2015 r. Red Bull osiągnął zysk netto w wysokości 501 mln euro (559 mln USD), co jest najlepszym rezultatem w historii przedsiębiorstwa. Oznacza to również wzrost na poziomie 35% w porównaniu do poprzedniego roku.

Wartość obrotu w zeszłym roku ukształtowała się na poziomie 3,2 mld euro (+20%). W tym czasie przedsiębiorstwo na całym świecie sprzedało ponad 5,95 mld puszek ze swoim flagowym napojem. Na szczególną uwagę zasługuje także rozmiar przyrostu zysku operacyjnego, który w porównaniu do 2014 roku się niemal podwoił (+90%).

Świetne wyniki były możliwe dzięki wielu czynnikom. Duży wpływ na zwiększenie zysków miało znaczne osłabienie się kursu euro w 2015 r., które pomogło działalności eksportowej Red Bulla. Firma wdrożyła także efektywny program cięcia kosztów, który poskutkował ogromnym wzrostem zysku operacyjnego. Kluczową przyczyną doskonałych rezultatów przedsiębiorstwa było jednak znaczne zwiększenie sprzedaży na rynkach zagranicznych. Przychody ze sprzedaży wzrosły w Turcji (+25%), RPA (+19%), Arabii Saudyjskiej (+19%), Indiach (+18%), Polsce (+18%) oraz Niemczech (+16%). Poza powyższymi czynnikami, sama firma przyczyny swojego sukcesu upatruje również w nakładach inwestycyjnych w obszarze rozpoznawalności marki. Warto zauważyć, że Red Bull nie jest spółką giełdową i nie ma formalnego obowiązku cyklicznej publikacji danych finansowych.

Ze świetnych rezultatów działalności bez wątpienia cieszą się właściciele firmy. Dokładnie połowa zysku, czyli 250,5 mln euro, zostanie im bowiem wypłacona. Obecnie 49% biznesu posiada austriacki przedsiębiorca Dietrich Mateschitz. Pozostała część jest własnością tajlandzkiej rodziny Yoovidhya, która posiada patent na recepturę napoju Red Bull.

Austriackie przedsiębiorstwo w 2015 r. zatrudniało niemal 11 tys. pracowników na całym świecie. Firma działa globalnie, w co najmniej 169 krajach. Swoją działalność koncentruje na regionie Europy Zachodniej, USA oraz wschodzących rynkach na Dalekim Wschodzie. Przedsiębiorstwo znane jest również z licznych umów sponsorskich w branży sportowej, głównie w obszarze sportów ekstremalnych, formuły 1 oraz piłki nożnej.

Mikołaj Fedkowicz

Źródło:
Tematy
Otwórz PKO Konto za Zero na selfie albo zamów kuriera!

Otwórz PKO Konto za Zero na selfie albo zamów kuriera!

Komentarze (10)

dodaj komentarz
~MK
Jest to też produkt, którym handluje się w ramach karulez VATowskich- czekam kiedy gruchnie afera.
~mm
Dodam tylko, ze w Szwecji jest to zabroniony napój.
~PasazerNostromo
Akcjonariuszem bym zostal. Konsumentem juz nie.
~David
W wyniku dobrej zmiany, w Polsce wprowadza Redbull napój o nazwie "Pisbull", robiony będzie ze specjalnego, geotermalnego źródła, mającego swoje ujęcie w Toruniu.
~mm
Zgadza się wcześniej był tylko "Bul".
~john

a czym sie rózni RB od innego energetyka dużo tańszego o podobnym składzie ? chodzi tylko o smak ? czy szpan? można prosić o opinie kto regularnie wychyla puszki
~Arti
Redbull to Redbull po prostu daje kopa dla ciała i umysłu
reszta coś prubuje ale to nie ten sam efekt - dużo dużo słabiej wypadają inne "energetyki"

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki