Chińscy giganci e-commerce ustanowili nowy rekord sprzedaży podczas tegorocznych wyprzedaży z okazji Dnia Singla. Na platformie Alibaby oraz JD.com sprzedano produkty o wartości około 115 mld dolarów, podaje CNBC.


Święto zakupów przyniosło rekordowe wyniki chińskiemu koncernowi. Podczas wyprzedaży z okazji Dnia Singla trwającej od 1 do 12 listopada, na platformie Alibaby sprzedaż wyniosła 498,2 miliarda juanów, czyli 74,1 miliarda dolarów. W zeszłym roku wartość zakupów była blisko dwa razy niższa i wynosiła - 268,4 miliarda juanów. Z kolei transakcje na JD.com ukształtowały się w okolicy 271,5 miliarda juanów (40,97 miliarda dolarów), w 2019 roku firma sprzedała towary o wartości 204,4 miliarda juanów, w takim samym okresie, podaje CNBC.
The 2020 11.11 Global Shopping Festival generated RMB498.2 billion (US$74.1 billion) in GMV during the 11-day campaign...
Posted by Alibaba Group on Wednesday, November 11, 2020
Łącznie chińśki gigant e-commercowy odnotował sprzedaż na kwotę 115 mld dolarów, czyli ponad 590 mld zł (przeliczając po kursie obowiązującym w dniu 13 listopada). W kulminacyjny dzień wyprzedaży, czyli 11 listopada Alibaba zanotowała sprzedaż na poziomie 38,4 mld dolarów. W ubiegłym roku transakcje wyniosły 30,8 mld dolarów. Chiński koncern sprzedał w trakcie wyprzedaży z okazji Dnia Singla więcej, niż firma Amazon w ciągu III kw. tego roku, podaje Reuters.
W tym roku Alibaba obchodził po raz dwunasty Dzień Singla, w którego trakcie oferował duże wyprzedaże klientom. W Festiwalu Zakupów wzięło udział około 250 tys. marek, w tym 31 tys. zagranicznych. Jak podaje Alibaba, około 5 mld dolarów ze sprzedaży pochodziło ze Stanów Zjednoczonych.
DF