REKLAMA

Redan w '20 zakłada spadek sprzedaży w sklepach "Top Secret"

2020-07-01 07:42
publikacja
2020-07-01 07:42
redan.pl

Redan, w przyjętym zrównoważonym wariancie, zakłada w 2020 r. spadek sprzedaży w sklepach "Top Secret" w Polsce o 43 proc. w porównaniu do pierwotnej wersji planu na rok 2020 i o 41 proc. w porównaniu do roku 2019 - podała spółka w raporcie rocznym.

"Kluczowy wpływ na wynik +Top Secret+ ma marża handlowa realizowana na sprzedaży w podstawowym kanale dystrybucji, to znaczy w sklepach. W maju i czerwcu br. uzyskana marża na sprzedaży była radykalnie wyższa rok do roku - odpowiednio o ok. 10 p.p. i o ok. 4 p.p. Wypracowana w maju wysokość marży była zgodna z przyjętą w skorygowanym planie sprzedaży na 2020 r., a w czerwcu wyższa o ok. 5 p.p. Uzyskane poziomy marż wskazują zatem, że przyjęty zmodyfikowany plan na 2020 r. jest realizowany, a wdrożone zmiany w kolekcji przynoszą oczekiwane efekty" - napisano w raporcie.

Dodano, że obroty uzyskane w maju i czerwcu br. (do 28 czerwca) przekraczają wartości planowane na ten okres odpowiednio o ok. 6 proc. i ok. 19 proc. W ocenie spółki pozwala to stwierdzić, że przyjęty plan, pozwalający na zachowanie płynności, jest przekraczany także w zakresie poziomu sprzedaży w sklepach Top Secret, a wyniki maja i czerwca wskazują na potencjał do skutecznego konkurowania na rynku.

Redan podał, że do planu sprzedaży dostosowane zostały wielkości dostaw towarów, w celu utrzymania optymalnego wypełnienia sklepów, gwarantującego jednocześnie zakładany poziom sprzedaży i minimalny poziom zapasu końcowego, czyli niesprzedanych towarów po zakończeniu sezonu.

"Niesprzedane towary z kolekcji wiosennej, które pasują pod względem użytkowym i stylistycznym, zostały przesunięte do sprzedaży na jesień br., tym samym dodatkowo pomniejszając zamówienie towarów. Z uwzględnieniem tego przesunięcia wartość zamówienia na 2020 r. zmniejszyła się względem 2019 r. o 40 proc." - napisano.

Jak wynika z raportu, pandemia skłoniła Redan do weryfikacji wcześniejszych planów rozwoju sieci dystrybucji, ale grupa oczekuje, że jej wyniki poprawią się w porównaniu do roku poprzedniego i ocenia, że powinny się zbliżyć do progu rentowności na poziomie EBITDA.

W 2019 r. grupa Redan miała 367 mln zł przychodów netto ze sprzedaży (spadek o 33,7 proc.), 70,9 mln zł straty operacyjnej (39,5 mln zł straty przed rokiem), 48,4 mln zł straty EBITDA (29,3 mln zł straty przed rokiem) oraz 45,6 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej (46,4 mln zł straty rok wcześniej). (PAP Biznes)

doa/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki