REKLAMA

QubicGames wzrósł o niemal 100 proc. w kilka dni

Adam Hajdamowicz2019-03-27 18:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2019-03-27 18:00

Producent gier z NewConnect, QubicGames, wzrósł o blisko 100 procent w niecały tydzień. Teoretycznie wzrosty mogłyby uzasadniać dobre wyniki, nie pochodzą one jednak ze sprzedaży gier.

/ QubicGames

Spółka QubicGames rozpoczęła prawdziwy rajd po przedstawionych 21. marca wynikach finansowych za cały 2018 rok. Pod wieloma względami były one rzeczywiście rekordowe. Przychody ze sprzedaży wzrosły bowiem rok do roku z 1 do 3,5 mln złotych, a zysk netto zwiększył się w tym czasie z zaledwie 200 tysięcy do niemal 1,8 mln złotych. Liczby te z pewnością mogą robić wrażenie, choć nie do końca powinny one być zaskoczeniem. Znaczna część z tego była już zaraportowana w poprzednich kwartałach (szczególnie w III kw. 2018 r.), a raport roczny był jedynie ich potwierdzeniem.

Kurs tymczasem z niecałych 1,8 zł sprzed tygodnia wzbił się na moment nawet ponad 3,5 zł. Tylko w środę akcje drożały aż o 26 proc. W niecały tydzień QubicGames wspięło się zatem na swoje historyczne poziomy. Kapitalizacja spółki przekroczyła tym samym 30 mln złotych.

fot. / / Bankier.pl

Kto zatem doprowadził do aż takich wzrostów? Ciężko jednoznacznie stwierdzić. Co prawda, w ostatnich dniach pojawiły się komunikaty o zwiększeniu udziałów przez Jakuba Pieczykolana, a więc prezesa zarządu i największego akcjonariusza spółki. Liczba zakupionych przez niego akcji względem ostatnich bardzo wysokich obrotów nie była jednak aż tak znacząca.

Za główną przyczynę dzisiejszej kontynuacji wzrostów można w związku z tym przyjąć komunikat u uzyskaniu licencji na wydanie gry „Down to Hell” na platformę Nintendo Switch. Jak podaje spółka: „Down to Hell” jest grą typu "hack & slash" (odmiana RPG) opartą na dynamicznej rozgrywce z klimatyczną ścieżką dźwiękową.

Spółka nie zarabia na grach

To co jest najbardziej zaskakujące, to fakt, że głównym źródłem dochodu QubicGames wcale nie jest produkcja gier. Z tej teoretycznie podstawowej działalności spółka ta już trzeci rok z rzędu wykazuje nawet stratę, o czym świadczą ujemne wyniki ze sprzedaży. Pozytywnie można się odnieść wyłącznie do rosnących przychodów.

Można zatem domniemywać, że ubiegły rok byłby dla QubicGames niemal równie słaby jak poprzednie, gdyby nie przeprowadzona w III kwartale sprzedaż znacznych aktywów. Dokładnie chodzi tu o posiadane udziały w spółkach Noobz from Poland, Drageus Games oraz SONKA, których częściowo się pozbyto. Łącznie uzyskano z tego tytułu niemal milion złotych. Większość z poprawy wyników wynika w związku z tym z wyprzedaży majątku, a nie z prowadzonej działalności. Nie najlepiej to świadczy o dotychczasowej kondycji spółki, która jednak miejmy nadzieję, że się poprawi dzięki pozyskaniu tych środków.

Źródło:
Adam Hajdamowicz
Adam Hajdamowicz
redaktor Bankier.pl

Redaktor działu Rynki Bankier.pl. Głównym obszarem jego zainteresowań są rynki akcji, w szczególności skupia się na opisywaniu sytuacji spółek z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Śledzi także wpisy na listę ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego. Absolwent finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, posiadacz licencji maklera papierów wartościowych nr 3313.

Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (3)

dodaj komentarz
mlsystems
Liczę że vivid się w końcu wybije.
shopper
Pan, który pisał artykuł nie doczytał raportu. Jak można podać tak irracjonalne "domysły"! Kurs rośnie, bo w raporcie podano, że spółka sprzedała od stycznia do marca rekordowe ponad 300 tys gier, a przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły już ponad 2mln zł (co również stabowi rekord). Oznacza to, że wynik za 1 kwartał Pan, który pisał artykuł nie doczytał raportu. Jak można podać tak irracjonalne "domysły"! Kurs rośnie, bo w raporcie podano, że spółka sprzedała od stycznia do marca rekordowe ponad 300 tys gier, a przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły już ponad 2mln zł (co również stabowi rekord). Oznacza to, że wynik za 1 kwartał będzie rekordowy, a ze sprzedaży pojawi się spory zysk. Jak można w artykule takie bzdurne domysły przedstawić (dlaczego kurs rośnie skoro za 2018 był zysk, ale nie sprzedaży - to prawda, ale kurs rośnie nie z tego powodu!) nie spoglądając na informację dodatkową!
areoplan89
nie załapał się chłop i żal ściska za jajka

Powiązane: Gry komputerowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki