Przychody grupy LPP ze sprzedaży w grudniu 2016 roku wyniosły ok. 737 mln zł i były wyższe rok do roku o ok. 13 proc. - poinformowała spółka w komunikacie.
Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wynosiła 51 proc. i była na poziomie zbliżonym do marży zrealizowanej w grudniu rok wcześniej.
"Jednocześnie spółka informuje, że wyniki grudnia 2016 roku zostaną obciążone jednorazową operacją hurtowej sprzedaży zapasów starych kolekcji z magazynów polskich i zagranicznych do zewnętrznego odbiorcy. Po uwzględnieniu tej operacji w wynikach grudnia, sprzedaż w ostatnim miesiącu 2016 wyniesie ok. 756 mln zł (wzrost o 16 proc. rdr)" - podano w raporcie.
Na skutek tego, marża brutto na sprzedaży grudniowej obniży się do poziomu ok. 36 proc.
Decyzja o hurtowej sprzedaży zapasów starych kolekcji to efekt zmiany polityki zarządzania towarem i "dbałością o wizerunek marek LPP".
"Nowe podejście do wyprzedaży oznacza rezygnację z ponownego wprowadzania do sklepów na okres wyprzedaży modeli z poprzednich sezonów" - informuje spółka.
Wartość przychodów ze sprzedaży w okresie styczeń – grudzień 2016 roku (wliczając jednorazową operację hurtowej sprzedaży starych kolekcji) wyniosła ok. 6.021 mln zł. Przychody te były wyższe o ok. 17 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Przychody ze sprzedaży internetowej w grudniu 2016 wyniosły ok. 26 mln zł i były wyższe o ok. 130 proc. od sprzedaży zrealizowanej w grudniu 2015. Narastająco w okresie styczeń–grudzień 2016 roku sprzedaż internetowa wyniosła ok. 173 mln zł i była wyższa o ok. 118 proc. licząc rok do roku.
Powierzchnia handlowa sklepów na koniec grudnia 2016 roku wyniosła ok. 919 tys. m kw. i była większa rdr o ok. 9 proc. (PAP)
morb/ ana/