Drugi największy producent gier komputerowych notowanych na polskim parkiecie, CI Games, po wydaniu swojej najnowszej gry Sniper 2 (premiera odbyła się 15 marca) traci dzisiaj prawie 20%.

Inwestorzy obawiają się złego przyjęcia gry przez branżowych krytyków jak i graczy. Pojawiają się głosy, że druga odsłona Snipera nie jest dużo lepsza od pierwszej części – która również zbierała raczej niepochlebne opinię. Na uwagę jednak zasługuje fakt, że pierwsza część sztandarowego tytułu CI Games pomimo nieprzychylnych recenzji (średnia według serwisu metacritic na poziomie 55/100) sprzedała się w nakładzie ponad 3 milionów egzemplarzy (na platformy PC, PS3 oraz Xbox 360). Rynek gier komputerowych jest nieprzewidywalny, trudno więc szacować wielkość sprzedaży po pierwszych dniach. Faktem jednak jest, że najnowsza gra CI games znajduje się poza podium w najpopularniejszych serwisach sprzedażowych takich jak elektroniczna platforma dystrybucji Steam (na chwilę obecną 17 miejsce).
Oficjalnie premierowy nakład zakładał ponad milion egzemplarzy (na wszystkie platformy), DM BZ WBK szacuję przychody z samej sprzedaży Snipera 2 w 2013 roku na poziomie 102 mln zł (68 zł za kopię), a zysk brutto na kopię wyniesie według tych samych przewidywań 35 zł.
Premiera gry Sniper 2 była wcześniej wielokrotnie przesuwana przez spółkę, co wpływało na znaczne wahania kursu – po informacji o finalnej premierze gry kurs wzrastał nawet do 29 zł. Dzisiaj, kwadrans po godzinie 14 kurs spółki po olbrzymiej przecenie znajduje się w okolicy 21zł za akcję, co sprawia, że rynkowa kapitalizacja całego studia spadła poniżej 300 mln.
Prezes City Interactive Marek Tymiński, komentując dla Bankier.pl zachowanie kursu akcji spółki, wyraża niezrozumienie dla tak znaczącej przeceny.„Oceny części krytyków nie pokrywają się z rzeczywistością – my wiemy, ze graczom nowy Sniper się podoba. Były prowadzone badania jeszcze przed premierą gry, obecnie cały czas rozmawiamy z graczami i wiemy o tym, że trafiliśmy w ich gusta” – odpowiada na zarzuty dotyczące jakości nowej odsłony Snipera. Jeżeli chodzi o sprzedaż, zdaniem prezesa również nie ma powodów do zmartwień – bazując na wstępnych danych sprzedażowych, gra rozchodzi się o 20-30% lepiej od pierwszej części.
Prezes prosi akcjonariuszy o zaufanie względem zarządu spółki – „Firma ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Jesteśmy o tym głeboko przekonani. Jeśli jednak ktoś nie ma zaufania do zarządu spółki, nie powinien w nią w ogóle inwestować. " Na potwierdzenie swoich słów dotyczących perspektyw, prezes zdradza, że nad nową grą spółki, Enemy Front, jako Creative Director pracuje Raphael van Lierop, który brał udział w tworzeniu min. światowego hitu - Far Cry 3.
Marek Tymiński zapewnia, że Sniper 2 jest olbrzymim sukcesem, z którego spółka będzie czerpać pokaźne zyski przez kolejne dwa lata – nie jest w stanie jednak jeszcze zagwarantować konkretnego poziomu sprzedaży.
Marcin Świerkot,
Bankier.pl