REKLAMA
»

Kultowe porsche zostało elektrykiem. Moc i cena zwalają z nóg

2025-11-20 08:36, akt.2025-11-20 09:06
publikacja
2025-11-20 08:36
aktualizacja
2025-11-20 09:06

Do trzech modeli rozszerzyło się portfolio elektrycznych aut produkowanych przez Porsche. Tym razem elektryczny napęd zyskał kultowy SUV cayenne. Auto w najdroższej wersji z silnikiem Turbo będzie miało aż 1156 KM mocy, a do „setki” rozpędzi się w 2,5 sek. Równie mocne są jednak także ceny. Sprawdzamy, co oferuje i ile kosztuje porsche cayenne electric.

Kultowe porsche zostało elektrykiem. Moc i cena zwalają z nóg
Kultowe porsche zostało elektrykiem. Moc i cena zwalają z nóg
/ newsroom.porsche.com

Nowe elektryczne porsche cayenne oferowane będzie w dwóch wersjach: podstawowej cayenne electric oraz cayenne turbo electric – w obu przypadkach z napędem na cztery koła.

Porsche cayenne electric - osiągi i zasięg

Wybierając podstawowy wariant cayenne electric, otrzymamy samochód o mocy od 408 do 442 KM, który do 100 km/h przyspieszy w niespełna 5 sekund, a maksymalnie rozpędzi się do 230 km/h. Za sprawą akumulatora wysokonapięciowego o pojemności 113 kWh, zasięg wg WLTP to 642 km.

Zdecydowanie wyższe osiągi oferuje porsche cayenne turbo electric. Przy wykorzystaniu najbardziej usportowionych ustawień, auto może osiągnąć 1156 KM mocy, co przełoży się na 260 km/h i przyspieszenie do „setki” na poziomie 2,5 sek. 200 km/h uda się osiągnąć w 7,4 sek.

newsroom.porsche.com

W normalnym trybie cayenne electric turbo zapewni „tylko” 857 KM, którą chwilowo, za pomocą specjalnego przycisku, będzie można zwiększyć do 1033 KM. Zasięg wg WLTP jest niewiele mniejszy niż w przypadku podstawowej wersji i wynosi 623 km.

Jak zapewniają przedstawiciele Porsche, naładowanie baterii od 10 do 80 proc. prądem stałym zajmuje ok. 16 min. Cayenne jest także pierwszym modelem Porsche, który oferuje możliwość ładowania indukcyjnego o mocy do 11 kW.

Nowe cayenne jest większe od poprzednich generacji. Ma 4985 mm długości (o 55 mm więcej), 1980 mm szerokości i 1674 mm wysokości. Rozstaw osi to 3023 mm – o 130 mm więcej niż w cayenne trzeciej generacji. Minimalna pojemność bagażnika to z kolei 781 l, maksymalna – 1588 l.

Nowe Porsche Cayenne urosło. Elektryk jest o 55 mm dłuższy od modelu z silnikiem spalinowym. SUV ma 4985 mm długości, 1980 mm szerokości i 1674 mm wysokości. Największa różnica dotyczy rozstawu osi — zwiększył się o 13 cm do poziomu 3023 mm. Właśnie dlatego Cayenne ma wręcz rozpieszczać pasażerów tylnej kanapy przestronnością.

newsroom.porsche.com

Jak chwali się Porsche, wewnątrz nowością jest m.in. tzw. wyświetlacz head-up z technologią rozszerzonej rzeczywistości (AR), który pozwala przekształcić przednią szybę w 87-calowy wyświetlacz generujący obraz w odległości 10 m przed maską.

Nowe porsche cayenne electric – ceny

Wraz z premierą porsche cayenne electric poznaliśmy także ceny. W przypadku podstawowej wersji cennik rozpoczyna się od 446 tys. zł. Za porsche cayenne turbo electric trzeba będzie wydać co najmniej 727 tys. zł.

Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli Porsche, pierwsze egzemplarze do klientów mają trafiać na początku 2026 r.

Porsche nie zrezygnuje z benzyny

Co istotne, wraz z premierą porsche cayenne electric, pojawiły się kolejne zapewnienia, że Porsche nie zrezygnuje z klasycznych napędów. Jak podkreślił Matthias Becker z zarządu Porsche, po 2030 r. również w przypadku modelu cayenne rozwijane będą napędy spalinowe i hybrydowe.

– Ta strategia dotyczy także całego portfolio modeli Porsche. Chcemy, by w każdym segmencie, w którym oferujemy produkowane przez nas auta, klienci mieli wybór pomiędzy napędem w pełni elektrycznym a spalinowym – zaznaczył Matthias Becker.

MKZ

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (6)

dodaj komentarz
ryan40
Kultowe to jest 911 a nie jakiś suv :-)
Cena jak zwykle w tej marce totalnie przesadzona jak na samochód niby premium.
Zresztą to jest tylko cena katalogowa z której się schodzi obecnie o bardzo bardzo bardzo dużo.
trubadur
Co znaczy "turbo" w przypadku samochodów elektrycznych?
go_ral
to chyba takie turbo jak w PC w latach 90. wciskales przycisk turbo i procesor zwalnial o polowe
dario-t
Powodzenia z tymi cenami. Chińczycy się cieszą.
to_i_owo
Chińczycy???
Oni w tym segmencie nie istnieją

Myślisz że jak ktoś chce kupić porsche za 500k pln i nagle podrożeje na 600k to nagle kupi Opozde za 200???

Raczej Merca albo Audi

A błędem Porsche jest że dali się zindoktrynować i przeszli na elektryki których nikt nie chce...

ps
Turbo electric
:)))
bha
Cóż wiele jest Globo Marek od dawna na które stać tak naprawdę tylko garstki % w poszczególnych krajach.Niestety

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki