Polskie truskawki i porzeczki pozazdrościły jabłkom sukcesu

Polscy producenci truskawek, borówek i porzeczek ruszają ze światową promocją tych owoców - informuje Puls Biznesu. Będą korzystali z doświadczeń polskich sadowników, którzy w ubiegłym roku stali się numerem jeden w światowym handlu świeżymi jabłkami.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by stało się tak również z innymi owocami. W handlu malinami i porzeczkami nie mamy sobie równych. W borówce amerykańskiej zajmujemy trzecie miejsce na świecie, a w truskawkach drugie w Europie. Co roku produkujemy 500 tys. ton owoców jagodowych (zaliczamy do nich również agrest i aronię), które rozchodziły się dotąd po świecie bez żadnej reklamy.

Teraz ich producenci przez 2014 r. będą prowadzić pilotażową kampanię w Polsce, a przez kolejne trzy lata zachęcać do ich kupowania Austriaków, Szwedów, Finów i Czechów.

Koszt tych działań przekroczy 4 mln euro, ale organizatorzy czekają jeszcze na dofinansowanie unijne. (PAP)

sto/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Do rozliczenia PIT 2018 zostało:

WCZYTAJ TWÓJ E-PIT

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 1,7% III 2019
PKB rdr 4,9% IV kw. 2018
Stopa bezrobocia 6,1% I 2019
Przeciętne wynagrodzenie 4 931,8 zł I 2019
Produkcja przemysłowa rdr 5,6% III 2019

Znajdź profil