Jak podkreśla medioznawca Wiesław Godzic - wysokie oceny Polskiego Radia wynikają z jego specyfiki, czyli tego, co odróżnia je od stacji komercyjnych. Polskie Radio konkuruje z komercją spokojnym mówieniem i swego rodzaju dostojeństwem, a to stwarza zaufanie - dodaje medioznawca.
Krystyna Mokrosińska - prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich apeluje, żeby wysokie zaufanie do mediów publicznych nie było tylko pustą deklaracją. Za odpowiedzią "tak cenię", powinno pójść "tak cenię i płacę abonament" - zaznacza prezes SDP.
Polacy pozytywnie oceniają działalność mediów elektronicznych, policji, Kościoła katolickiego, wojska i Instytutu Pamięci Narodowej, negatywnie oceniany jest Narodowy Fundusz Zdrowia oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Badanie "Aktualne problemy i wydarzenia przeprowadzono w dniach 4-10 marca 2010 na liczącej 995 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.
Źródło:IAR






















































