

Polskie LNG rozpoczęło postępowanie przetargowe, aby do końca 2019 roku podpisać kontrakt z wykonawcą rozbudowy terminala LNG w Świnoujściu – poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Paweł Jakubowski.
"W dniu dzisiejszym oficjalnie uruchamiany przetarg części lądowej terminala, na którą składa się zwiększenie mocy regazyfikacyjnych, trzeci zbiornik oraz możliwość przeładunku na kolej” – powiedział prezes.
Dodał, że podpisanie kontraktu z wykonawcą w formule "zaprojektuj i wybuduj" planowane jest do końca 2019 roku. Składanie wniosków dot. udziału w przetargu ma nastąpić do 31 stycznia, a do końca I kw. 2019 ofert wstępnych, następnie planowany jest etap negocjacji.
"Przewidujemy, że do końca 2021 roku terminal osiągnie przepustowość 7,5 mld m sześc. Trzeci zbiornik i możliwość załadunku na kolej będą gotowe w drugim kwartale 2023 roku" - powiedział Jakubowski.
Spółka informowała wcześniej, że zamierza zwiększyć moc regazyfikacyjną terminala z 5 do 7,5 mld m sześc. gazu rocznie poprzez rozbudowę instalacji regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego w oparciu o dodatkowe dwa wymienniki ciepła typu SCV (ang. Submerged Combustion Vaporiser).
W ramach rozbudowy powstać ma nowy, trzeci zbiornik na LNG typu FCT („Full Containment Tank”) o pojemności 180 tys. m sześc. wraz z niezbędnym wyposażeniem i instalacjami. Dwa istniejące w gazoporcie zbiorniki mają pojemność 160 tys. m sześc. każdy.
Trzecim elementem rozbudowy będzie kompletna bocznica kolejowa - 3-torowa z rozjazdami i torem dojazdowym - wraz ze stanowiskami załadunku LNG na cysterny kolejowe oraz na kontenery kriogeniczne, przewożone ciężarówkami.(PAP Biznes)
epo/ ana/