REKLAMA

Polski rynek pożera e-sklepy. Nie jest łatwo się im utrzymać

2024-05-28 04:34
publikacja
2024-05-28 04:34

Na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedaży internetowej już w pierwszym roku działalności znika 5 proc. podmiotów. Po dziesięciu latach nadal działa zaledwie 37 proc. - można przeczytać we wtorkowym wydaniu "Rzeczpospolitej".

Polski rynek pożera e-sklepy. Nie jest łatwo się im utrzymać
Polski rynek pożera e-sklepy. Nie jest łatwo się im utrzymać
fot. FREE-ELEMENT / / Shutterstock

Choć polski rynek sprzedaży internetowej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Europie, to jednocześnie jest niezwykle konkurencyjny, co potwierdza analiza rynkowego stażu e-sklepów wywiadowni Dun & Bradstreet Poland, którą "Rz" - jak podkreśla - poznała pierwsza.

Gazeta wskazuje, że pod uwagę wzięto działalność firm zarejestrowanych od 2014 roku, a w sumie przeanalizowano dane ponad 105 tys. polskich sklepów internetowych.

"Spośród wszystkich zarejestrowanych 8 tys. podmiotów w 2014 roku do dnia dzisiejszego przetrwało i działa nie więcej niż 3 tys. To stanowi zaledwie 37 proc. wszystkich firm, które zaczynały swoją działalność przed dekadą" – mówi cytowany przez dziennik Tomasz Starzyk, rzecznik wywiadomi. "Statystycznie pierwszego roku działalności nie przetrwa 5 proc. spośród zarejestrowanych firm, dwóch lat od 14 do 15 proc." – dodaje. Podkreśla, że po pięciu latach od zarejestrowania z rynku znika ponad 40 proc. sklepów internetowych, a po siedmiu ponad połowa. Gazeta zaznacza, że po upływie dekady na rynku pozostaje tylko 37 proc. firm.

"Rz" zwraca uwagę, że oczekiwania konsumentów rosną choćby w ślad za rosnącym udziałem zakupów mobilnych dostępnych zwłaszcza przez smartfony. Z badania operatora Tpay wynika, że 34 proc. krytykuje niewygodne wypełnianie formularzy, problemy z dokonaniem płatności ma 26 proc., a na zbyt małe litery wskazuje 23 proc.

"Ścieżka zakupowa, jaką przechodzi klient w sklepie, musi być jak najprostsza, a wszelkie jej elementy – nie przeszkadzać w swobodnych zakupach. Dotyczy to np. wyszukiwarki, której pola muszą być czytelne i łatwe do kliknięcia" – opowiada gazecie Dawid Cichy, szef sprzedaży operatora płatności Tpay. Gazeta dodaje, że nie bez znaczenia są też możliwości filtrowania produktów lub usług. Wskazuje, że zwłaszcza w e-sklepach z szerokim asortymentem kluczowa jest możliwość łatwego wyfiltrowania produktów i posortowania ich według własnego uznania. (PAP)

ab/ wus/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (8)

dodaj komentarz
lebero654
Pierwszym i podstawowym zagadnieniem jest ucieczka przed podatkami i ZUS oraz odpowiedzialnością za jakość produktu. Zasadniczo e-sklepy handlują chłamem z całego świata. Do tego coraz wyższe koszty logistyki sprawiają, że dla klienta końcowego zakupy są co raz mniej opłacalne.
fiat126p
Coraz bardziej przeszkadzają ceny przesyłek, ogólnie transportu. Kiedyś koszty dostarczenia były procentowo niższe w porównaniu z ceną towaru. Mimo tego, że opcji odbioru dzięki konkurencji jest więcej. Drobnicy nie opłaca się kupować, chyba, że hurtem. Sklep musi mieć dobre układy ze spedycją więc zapewne duży obrót (lub niszowy Coraz bardziej przeszkadzają ceny przesyłek, ogólnie transportu. Kiedyś koszty dostarczenia były procentowo niższe w porównaniu z ceną towaru. Mimo tego, że opcji odbioru dzięki konkurencji jest więcej. Drobnicy nie opłaca się kupować, chyba, że hurtem. Sklep musi mieć dobre układy ze spedycją więc zapewne duży obrót (lub niszowy towar) aby się przebić.
Ale to dotyczy wielu państw, może z wyjątkiem Chin, gdize państwo dotowało wysyłanie towaru za granicę.
karbinadel
Gdyby to porównać np. z gastronomią, pewnie by się okazało, że e-handel nie jest taki zły. Btw. dziwne to trochę, że naturalne procesy rynkowe budzą zdziwienie. Myślałem, że w Polsce tylko rolnicy uważają, że każde przedsięwzięcie musi być opłacalne
bha
Raczej coraz większa ,mocniejsza globo rynkowa Drożyzna ceowa i% detaliczna pożera coraz szerzej i szerzej prywatne średnie, małe i maluczkie firmo-biznesy i to już od lat!.
bha
Im mamy raczej coraz szersze i coraz szybsze zwijanie rynkowych wielo żagli.
xajmaq
DOFINANSOWAĆ!!! NATYCHMIAST!!!
lampeduza
Zdziwienie, że po 10 latach pozostaje ok 40% firm? Na tym polega wolny rynek, gdzie funkcjonuje kij i marchewka. To państwowe niby firmy (koryta dla polityków) funkcjonują bez ryzyka wywrotki, bo podatnik zawsze dopłaci. Zaskakujące jest to, że portal ekonomiczny przyjmuje takie informacje ze zdziwieniem. Z drugiej strony kwitnie Zdziwienie, że po 10 latach pozostaje ok 40% firm? Na tym polega wolny rynek, gdzie funkcjonuje kij i marchewka. To państwowe niby firmy (koryta dla polityków) funkcjonują bez ryzyka wywrotki, bo podatnik zawsze dopłaci. Zaskakujące jest to, że portal ekonomiczny przyjmuje takie informacje ze zdziwieniem. Z drugiej strony kwitnie gospodarka dotacji, grantów, dopłat, więc … Ok dlatego Europa się stacza.
andregru
Za dużo powstaje nowych e-sklepów . To samo jest w każdej branży . Coraz większa konkurencja często z dotacjami niszczy innych .

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki