PayU - polski operator płatności internetowych - rozpoczyna działalność w Turcji. Szacuje się, że z internetu korzysta w tym kraju 35 mln ludzi.
- Turecki rynek jest dla nas bardzo interesujący zarówno ze względu na dużą ilość obecnych tam internautów, jak i z powodu ich otwartości na nowe metody płacenia w internecie – mówi Marcin Jabłoński, CEO PayU SA. - Aż 70 proc. transakcji dokonywanych jest tam za pomocą kart kredytowych. Turcy chętnie płacą także przelewami, a zdecydowanie najrzadziej wybierają opcję za pobraniem. To daje nam duże możliwości biznesowe – dodaje.
PayU rozpoczyna swoją obecność w Turcji od współpracy z platformą handlową Trade Sis. W perspektywie są plany rozszerzenia kontaktów ze sklepami internetowymi i serwisami aukcyjnymi.
- Chcemy dostarczać bezpieczne, komfortowe i szybkie metody płatności internetowych. Zamierzamy podpisywać umowy z największymi merchantami w Turcji i przyczyniać się do wzrostu tamtejszego rynku, który dzisiaj jest wart ponad 6 mld euro – mówi Y. Emre Guzer, Country Manager.
Poza Turcją PayU obsługuje już płatności internetowe w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Rosji. Nad Wisłą Spółka ma bardzo ugruntowaną pozycję i 46-proc.* udział w rynku. Zdecydowanym liderem jest także w Rumunii.
*Na podstawie danych raportu Internet Standard „e-Commerce 2011”. / PayU