REKLAMA
FORUM FINANSÓW

Polska ma szansę stać się europejskim liderem handlu mobilnego

2013-06-20 06:00
publikacja
2013-06-20 06:00

W ciągu 5 najbliższych lat 80 proc. ruchu w Internecie będzie pochodzić z urządzeń mobilnych. Już dziś co 15 sekund ktoś w Europie dokonuje zakupu przez smartfony lub tablety. Według raportu Praktycy.com przygotowanego na zlecenie mGenerator.pl Polska ma szansę stać się liderem mobilnego handlu w naszym regionie. Problem w tym, że e-sklepy nie są na to gotowe.

Wartość polskiego handlu mobilnego (m-commerce) ma w tym roku osiągnąć pół miliarda złotych. Już 5 milionów Polaków korzysta z internetu mobilnego, a 2/3 kupowanych w Polsce telefonów to smartfony. Eksperci wskazują, że ten rynek będzie stale rósł.

– Polska stoi przed ogromnym rozwojem rynku handlu mobilnego, a wszystko wskazuje, że w bieżącym roku będziemy świadkami bardzo dużych zmian – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Krawiec, dyrektor generalny mGenerator.pl. – Wiele danych jest bardzo optymistycznych, ale są też problemy.

E-sklepy muszą się przystosować do handlu mobilnego

Problemem jest brak przygotowania sklepów internetowych. Według badań Praktycy.com 3/4 polskich sklepów nie ma mobilnej wersji strony ani aplikacji mobilnej.

– Te firmy już dziś sporo tracą z tego powodu, a w niedalekiej przyszłości te straty będą dla nich jeszcze większe, gdyż w tym roku rynek m-commerce się podwoi. Myślę, że w ciągu najbliższych 2-3 lat będzie odpowiadał za 5 proc. rynku handlu elektronicznego. Jego wartość powinna więc wynosić ok. 1,5 miliarda złotych – prognozuje Krawiec.

Choć e-sklepy nie inwestują w mobilność, to jednocześnie 76 proc. właścicieli e-sklepów uważa, że aplikacje mobilne zwiększają zainteresowanie sklepem. Tylko 10 proc. ankietowanych nie widzi potrzeby wdrażania takich rozwiązań. Wśród tych, którzy mają taki zamiar, 41 proc. chce to zrobić w ciągu kolejnych sześciu miesięcy. Tyle samo e-sklepów taką inwestycję planuje w ciągu dwóch lat.

Najszybciej rozwijają się branże związane z usługami finansowymi typu płatności mobilne, opłaty za bilety, a także kupowanie książek czy produktów elektronicznych.

– Najszybciej rozwijają się branże związane przede wszystkim z usługami finansowymi typu płatności mobilne, płatności za bilety. Kolejna rzecz to są wszelkiego typu możliwości kupowania książek, produktów związanych z elektroniką. Choć na rynku m-commerce nie ma głębokiej specjalizacji – zauważa Krawiec.

Agencja Praktycy.com przebadała w maju 2013 r. 347 właścicieli e-sklepów w Polsce.

/ newseria.pl

Źródło:
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~kolo jabolo
wierzę w te "wspaniałe" perspektywy, wszak mamy relatywnie ponadprzeciętną ilość różnych jemiołów- gadżeciaży (krąg tych pionierów "nowoczesności" w dużej miezre POkrywa się z grupą tzw lemingów) , którzy chętnie dadzą sobie wyczyścić konto w modny sPOsób, "zbliżeniowo".

Powiązane: Nowe technologie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki