Polacy wydają w sieci miliardy złotych
2012-01-26 06:55
publikacja
2012-01-26 06:55
Polacy w poszukiwaniu niższych cen coraz częściej wybierają e-handel - czytamy w "Rzeczpospolitej". W Polsce działa już ok. 11 tys. sklepów internetowych i szybko ich przybywa.
Dodatkowo potencjał tego rynku zauważyły firmy tradycyjnego handlu, które coraz chętniej szukają w ten sposób kolejnych klientów. Na takie posunięcie zdecydowały się m.in. Auchan, E.Leclerc, Leroy Merlin, a w tym półroczu ma zrobić to także Tesco.
W innych segmentach rynku mocną pozycję mają np. Empik, największy sprzedawca książek, lub Neo24.pl powiązany z siecią Neonet sprzedającą sprzęt elektroniczny. Od dawna mowa jest o e-sklepie lidera, czyli Media Markt.
Handel internetowy w Polsce w przeciwieństwie do sektora tradycyjnego jest znacznie bardziej otwarty. Koszt uruchomienia sklepu w sieci jest mniejszy niż w przypadku tradycyjnej placówki, a można dotrzeć do znacznie większej grupy potencjalnych klientów. Jest to szansa m.in. dla małych firm.
Więcej w "Rzeczpospolitej". (PAP)
sto/
Komentuje Katarzyna Jeznach, redaktor Bankier.pl |
Sklep internetowy działa przez całą dobę – można złożyć zamówienie niezależnie od tego, która godzina i nie trzeba wychodzić z domu, czy z … pracy. Badania ankietowe pokazują, że kupujący w sieci potrafią spędzić w e-sklepach średnio 40 minut w ciągu 8-godzinnego dnia pracy. Poza tym Polacy nie tylko wydają w sieci coraz więcej pieniędzy, ale też spędzają czas w sieci na porównywaniu cen i porównywaniu produktów przed zakupem. Badając nawyki zakupowe Polek stwierdzono, że bardzo cenią sobie one opinie o tym, co chciałyby kupić – internet daje im możliwość zarówno czytania produktach, jak i dodawania własnych komentarzy. Te wszystkie czynniki składają się na rosnącą przewagę e-commerce nad tradycyjną sprzedażą.
|